- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

تاکید نُجَباء بر استفاده از ظرفیت قانون اساسی برای اخراج آمریکایی‌ها از عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،«نصرالشمری» در گفتگویی تلویزیونی تصریح کرد گروه‌های مقاومت عراقی از ظرفیت قانون اساسی این کشور برای اخراج کامل نیروهای خارجی استفاده خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد این جنبش از همه ظرفیت‌ها برای اخراج نیروهای آمریکایی از خاک عراق استفاده خواهد کرد.

الشمری با یادآوری این‌که مقاومت اسلامی عراق از سال ۲۰۰۳ با اشغالگران رودررو بوده، هشدار داد که نیروهای وابسته به آمریکا قصد دارند با توسل به ترور، منافع واشنگتن را در عراق تأمین کنند.

وی ضمن انتقاد از جریان‌های سیاسی عراق که اجازه دادند آمریکا به بهانه مبارزه با داعش، تعداد نظامیان خود در این کشور را تا ۱۲ هزار نفر افزایش دهد، تصریح کرد: ما از ظرفیت قانون اساسی برای اخراج کامل نیروهای خارجی از عراق استفاده خواهیم کرد.

عضو ارشد نُجَباء خطاب به برخی فرماندهان نظامی که معتقدند عراق به حضور نیروهای آمریکایی نیاز دارد، گفت: چرا می‌خواهید با وابسته نشان دادن کشور، جایگاه میهن خود را تضعیف کنید؟!

الشمری که با شبکه ماهواره‌ای آسیا گفت‌وگو می‌کرد، همچنین در واکنش به تبلیغات منفی معارضان علیه گروه‌های مقاومت شیعه، خاطرنشان کرد: ما در مناطق سنی‌نشین غرب عراق طرفداران زیادی داریم. مردم جنگ‌زده موصل و سایر نقاط غربی کشور اوضاع نابسامانی دارند. حضور ما در آنجا قانونی و با هدف کمک‌رسانی و برقراری امنیت است.