- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

تاکید رییس کمیسیون دفاعی پارلمان عراق بر تمایل کشورش به خرید «اس ۴۰۰» از روسیه

رییس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق بر تمایل کشورش در به دست آوردن سامانه موشکی «اس – ۴۰۰» روسیه برای دفاع از خود تاکید کرده و گفت، آمریکا تمایلی به مجهز کردن عراق ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، حاکم زاملی، رییس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد، عراق حق دارد برای دفاع از سرزمین خود در برابر تهدیدهای خارجی سلاح پیشرفته در اختیار داشته باشد.

زاملی گفت: عراق کشوری است که در معرض حملات تروریست‌ها قرار دارد و دارای مقدسات و حرم شریفی است که در نزد شهروندان عراقی مقدس هستند.

وی تاکید کرد: بغداد مایل است برای حفظ سرزمین، مقدسات و حریم هوایی خود سامانه موشکی‌ای مانند «اس ۴۰۰» در اختیار داشته باشد و کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان به طور جدی از دستیابی کشور به آن حمایت می‌کند.

زاملی تصریح کرد: آمریکا به دنبال مسلح کردن عراق و ارائه سامانه‌هایی که حفظ خاک و حریم هوایی این کشور را تضمین کند، نیست بلکه مایل است عراق به میدان گسترده‌ای برای اجرای نقشه‌هایش تبدیل شود.

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه براساس قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» به عراق و دیگر کشورها نسبت به پیامدهای انعقاد قرارداد خرید سلاح از روسیه هشدار داد.

وی پیرامون احتمال دستیابی بغداد به سامانه‌های موشکی «اس ۴۰۰» روسیه گفت، آمریکا با کشورهای بسیاری از جمله عراق مذاکره می‌کند تا قانون مذکور و پیامدهای احتمالی انعقاد قرارداد دفاعی این کشورها با روسیه را شرح دهد.

ناوئرت در ادامه افزود، نمی‌داند عراق و روسیه درباره سامانه موشکی «اس ۴۰۰» قراردادی امضا کرده‌اند یا نه.