جمعه ۱۰ فروردین ۰۳ - March 29, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 16390
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

تاکید رئیس جمهور عراق در دیدار با کاردار سفارت امریکا بر بکارگیری ابزار گفتمان

رئیس جمهور عراق در کاخ السلام بغداد با «جوی هود»، کاردار سفارت امریکا در عراق دیدار و درخصوص مناسبات دوجانبه و تازه‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی با وی به رایزنی پرداخت.

«برهم صالح»، رئیس جمهور عراق در کاخ السلام بغداد با «جوی هود»، کاردار سفارت امریکا در عراق دیدار و درخصوص مناسبات دوجانبه و تازه‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی با وی به رایزنی پرداخت.

به گزارش شبکه الفرات، برهم صالح با تاکید بر موضع عراق در پیگیری ابزار گفتمان سازنده برای حل و فصل بحران‌های منطقه و دوری از سیاست‌های محوربندی ، عنوان کرد:« موضع عراق در قبال بحران‌های منطقه نشات گرفته از پایبندی این کشور به سیاست‌های ملی و منافع عالی خود است و در همین راستا بغداد خواهان دور ساختن عراق از تبعات درگیری‌ها و بحران‌های موجود بر اساس منافع ملی کشور در محقق ساختن ثبات و شکوفایی است.»

رئیس جمهور عراق در ادامه بر لزوم تاسیس نظام منطقه‌ای با ثبات مبتنی بر منظومه امنیتی مشترک، احترام به حاکمیت کشورها و عدم مداخله در امور داخلی آن تاکید کرد.»

برهم صالح در پایان بر اهمیت برقراری مناسبات متوازن با همه کشورهای جهان بر اساس احترام به حاکمیت و منافع متقابل کشورها تاکید کرد.

طرفین در پایان این دیدار بر عمق روابط دوجانبه عراق و امریکا و لزوم تقویت آن در راستای تضمین منافع مشترک دو کشور تاکید کردند.

برچسب ها :
دیدگاه شما


پنج − = 4