جمعه ۱۰ فروردین ۰۳ - March 29, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 16724
شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۴:۱۱

تاکید «برهم صالح»در دیدار با نمایندگان تروئیکای اروپایی بر اهمیت گفت‌وگو برای کاهش تنش‌ها

رئیس جمهوری عراق در دیدار با نمایندگان کشورهای اروپایی در بغداد تاکید کرد این کشور بر برقراری روابط متوازن با تمامی همسایگان، برادران و دوستان خود در راستای تحکیم امنیت و ثبات در منطقه، تاکید دارد.

«برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق تاکید کرد که این کشور بر برقراری روابط متوازن با تمامی همسایگان، برادران و دوستان خود در راستای تحکیم امنیت و ثبات در منطقه، تاکید دارد.

برهم صالح طی دیدار امروز خود در کاخ السلام در بغداد با «جان ویلکس»، سفیر بریتانیا، «یوخن مولر»، کاردار سفارت آلمان و «ژان نویل بونیو»، کاردار سفارت فرانسه در بغداد بر ضرورت حل و فصل بحران‌ها با تکیه بر گفت وگوی سازنده میان طرف‌های ذیربط و کاستن تنش‌ها در منطقه تاکید کرد.

برهم صالح تصریح کرد: «رویکردهای عراق مبتنی بر دوری جستن از سیاست محور بندی‌ها و پایبندی به منافع عالی ملی و ارجحیت دادن به نقطه نظرات مشترک بر اختلافات است.»

رئیس جمهوري عراق با اشاره به اهمیت تحکیم روابط با کشورهای اروپایی و تمایل برای همکاری و هماهنگی که منافع مشترک را محقق كند، تلاش‌های اتحادیه اروپا برای حمایت از مردم عراق در زمینه‌های مختلف را ستود.

از سویی دیگر، سه دیپلمات‌ اروپایی نیز از مناسبات مشترک با عراق و تلاش این کشور برای تحکیم همکاری‌ها ابراز خرسندی کردند و نقش بغداد در میان کشورهای عربی و منطقه‌ای را ستودند.

برچسب ها :
دیدگاه شما


+ چهار = 5