پنج شنبه ۹ فروردین ۰۳ - March 28, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 15681
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۶:۳۶

تأکید عبدالمهدی بر اهمیت بسیار روابط عراق با فرانسه

نخست وزیر عراق در بغداد با وزیر امور خارجه فرانسه دیدار و گفت وگو کرد.

 «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق در دیدار با «ژان ایو لودریان» تأکید کرد که فرانسه کشوری دوست برای عراق و روابط با فرانسه برای عراق بسیار مهم است.

به گزارش میدل ایست نیوز بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست وزیر عراق، عبدالمهدی در این دیدار که امروز در دفتر وی در بغداد انجام شد تأکید کرد که فرانسه کشوری قدرتمند با نقشی ویژه در جهان است و برای همین روابط با فرانسه برای عراق بسیار مهم است.

او بر ضرورت همکاری فرانسه با عراق در گسترش روابط در عرصه های اقتصادی و خدماتی و فرهنگی و آموزشی در امتداد مواضع جانبدارانه این کشور از عراق در جنگ با تروریسم تأکید کرد.

نخست وزیر عراق در این دیدار افزود که تجربه دموکراسی در عراق در حال تقویت است و دستاوردهای بزرگی برای همه مردم عراق داشته است و تأکید کرد که داعش ساخت ملت عراق نبوده بلکه برآمده از اندیشه عقب مانده و افراطی است.

عبدالمهدی همچنین از موضع فرانسه در بخشودن بدهی های عراق به این کشور در کنفرانس پاریس تشکر کرد و خواستار گسترش همکاری های دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و بازسازی عراق شد.

او همچنین پیشنهاد خواهرخواهندگی شهرهای پاریس و بغداد را مطرح کرد که با استقبال وزیر امور خارجه فرانسه همراه شد و وعده بررسی بیشتر موضوع را داد.

وزیر امور خارجه فرانسه نیز تأکید کرد که دیدار وی از بغداد برای اعلام حمایت کامل از عراق و حکومت آن است و اینکه فرانسه عزم خود را برای گسترش روابط با عراق جزم کرده است.

لودریان گفت که عراق امروز بازیگری اصلی در ثبات منطقه شده و سیاست آن دور ماندن از منازعات منطقه ای و حفظ استقلال است و فرانسه از این رویکرد و از تقویت دولت عراق تا موفقیت کامل آن حمایت می کند.

او همچنین از سفر «امانوئل مکرون» به بغداد برای تأکید بر حمایت فرانسه از عراق خبر داد.

در این دیدار همچنین مسائل منطقه ای و راه های تقویت تلاش ها برای ثبات در منطقه و جنگ با تروریسم بررسی شد.

برچسب ها :
دیدگاه شما


چهار + = 5