- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

تأکید رؤسای جمهور، دولت، و مجلس عراق بر برخورد قاطع با متعرضان به دفاتر دیپلماتیک در عراق

رؤسای جمهور، دولت، و مجلس عراق در جلسه ای مشترک بر ضرورت انحصار حمل سلاح به دست حکومت تأکید کردند.

به گزارش میدل ایست نیوز براساس بیانیه رسمی دفتر رئیس جمهور عراق، در این جلسه که با حضور «برهم صالح»، «عادل عبدالمهدی»، و «محمد الحلبوسی» در دفتر رئیس جمهور عراق برگزار شد حاضران میثاق چارچوب ملی سیاست عراق یکپارچه را بررسی و بر ضرورت انحصار حمل سلاح به دست نهادهای حکومتی تأکید کردند.

در این جلسه همچنین تلاش برای تقویت استقلال و حاکمیت ارضی کشور و برخورد قاطع با هر گروهی که بخواهد عراق را درگیر نزاع ها و تنش های خارج از منافع ملی کند تأکید کردند.

عالی ترین مقامات سیاسی عراق در این جلسه همچنین بر ضرورت برقراری روابط دوستانه میان عراق و همسایگان و کشورهای عربی و منطقه و جهان تأکید کردند.

در این نشست بر اهمیت حفظ امنیت دفاتر دیپلماتیک در عراق و اتخاذ تدابیر قانونی لازم درباره هر کسی که در پی تعرض به امنیت این دفاتر باشد تأکید کردند.

حاضران همچنان تعدیل ماده ۵۸ قانون بودجه ۲۰۱۹ عراق درباره پایان فعالیت سرپرست ها در نهادهای دولتی را بررسی و مهلت دولت را تا ۲۴ اکتبر یعنی پایان سال نخست فعالیت دولت تمدید کردند و دست دولت را برای انتخاب چهره های کارآمد و پاکدست ضمن تأکید بر حفظ توازن به دور از سهمیه بندی باز گذاشتند.