جمعه ۱۰ فروردین ۰۳ - March 29, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 16199
دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۵:۱۹

بیانیه وزارت امور خارجه عراق درباره توئیت سفارت امریکا علیه رهبر معظم انقلاب

وزارت امور خارجه عراق انتشار این توئیت را خلاف آداب دیپلماتیک و قوانین بین المللی دانست.

وزارت امور خارجه عراق با صدور بیانیه رسمی نسبت به انتشار توئیتی از سوی سفارت امریکا در بغداد دربارۀ رهبر ایران واکنش نشان داد.

به گزارش میدل ایست نیوز در این بیانیه که شنبه شب ازسوی وزارت امور خارجه صادر شده تأکید شده که این اقدام خلاف آداب دیپلماتیک و قوانین بین المللی درباره فعالیت های هیئت های دیپلماتیک در کشورهای میزبان است.

وزارت امور خارجه در بیانیه تأکید کرده که انتشار مطالبی علیه یکی از کشورهای همسایه عراق و نمادهای دینی یا سیاسی آن خلاف قانون اساسی و سیاست خارجی عراق به خصوص اصل حسن همجواری و دور ماندن از محوربندی های منطقه ای است.

در این بیانیه افزوده شده که یکی از اصول سیاست خارجی عراق آن است که خاکش گذرگاه یا مبدأ آزار کشورهای همسایه و دوست نباشد و هیچ آسیبی به آنها به لحاظ رسانه ای و اقتصادی و تجاری و نظامی و امنیتی نزند.

وزارت امور خارجه تأکید کرده که اقدام سفارت امریکا در بغداد با مأموریت تعریف شده برای آن در خاک عراق به عنوان یک هیئت دیپلماتیک و با توافق نامه وین و دیگر آداب دیپلماتیک مربوطه سازگار نیست و از همه هیئت های دیپلماتیک در عراق خواسته که به این قوانین و قواعد احترام بگذارد و در اقدامات خود قوانین عراق و روابط کشور با همه همسایگانش را در نظر بگیرند.

در این بیانیه از سفارت امریکا خواسته شده که پیغام مزبور را حذف کند و در آینده نیز چنین کاری و هر کاری که به روابط عراق با کشورهای همسایه و دوست آسیب بزند تکرار نکند.

برچسب ها :
دیدگاه شما


چهار + = 12