- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

بیانیه نخست وزیر عراق در واکنش به ربایش فعالان اجتماعی

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق با صدور بیانیه ای نسبت به ربایش فعالان اجتماعی توسط گروه‌هایی که خود را وابسته به نهادهای دولتی جا می زنند واکنش نشان داد.

به گزارش میدل ایست نیوز، در بیانیه نخست وزیر عراق آمده دوربین های فیلمبرداری در روز ۱۲ نوامبر ربایش یاسر عبدالجبار رئیس پژوهشگاه عالی پیشرفت امنیتی و اداری را در منطقه جادریه بغداد در روز روشن ثبت کرده‌اند.

عبدالمهدی تاکید کرده که این گونه اقدامات کاملا محکوم و بر اساس موازین قانونی کشور جرم محسوب می شود و مجرمان باید هرچه سریعتر او را آزاد کنند.

به گفته عبدالمهدی این موضوع شامل هر فرد دیگری که ربوده شده می شود طبق قانون بازداشت هر فردی بدون دستور قضایی توسط گروه‌های غیر از نهادهای تعیین شده ممنوع است.

او تاکید کرد که ادارات امنیتی و قضایی تحقیقات لازم برای شناسایی جنایتکاران و آزادی ربوده شدگان آغاز کرده‌اند و به طرف هایی که پشت این گونه اقدامات هشدار داده چه کشور را در برابر دوراهی نظم و آشوب قرار ندهند.

رسانه های عراقی همزمان با تظاهرات این کشور موارد متعددی ربودن کنشگران اجتماعی را گزارش کرده اند که تازه ترین مورد مربوط به رئیس پژوهشگاه عالی پیشرفت امنیتی و اداری است.