- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

بیانیه مشترک عراق و عربستان برای گسترش مناسبات فیمابین

به گزارش میدل ایست نیوز در پی سفر «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق به عربستان بیانیه مشترکی میان دو کشور منتشر شد که بدین شرح است:

پیرو درخواست «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان از «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق برای سفر به ریاض و نیز در راستای روابط تاریخی مستحکم و تمایل فیمابین برای گسترش مناسبات و بهره‌گیری از امکانات گسترده و فرصت‌های پیش‌رو برای تقویت همکاری‌های موجود میان دو کشور در عرصه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی، نخست وزیر عراق در تاریخ ۱۲ ـ ۱۳ / ۸ / ۱۴۴۰هـ به عربستان سفر کرد.

در همین رابطه، ملک سلمان و نخست وزیر عراق جلسات رایزنی‌ تشکیل دادند و در آن به بررسی راهکارهای تقویت و گسترش روابط دوجانبه در راستای منافع دو ملت عربستان و عراق پرداختند همچنین توافق‌نامه‌ها و یادداشت‌های تفاهمی در زمینه‌های مختلف در چارچوب شورای هماهنگی عراق-عربستان به امضای طرفین رسید.

در ادامه، پادشاه عربستان و نخست وزیر عراق بر مناسبات تاریخی، دینی و اجتماعی فیمابین و اهمیت بهره‌گیری از این مناسبات برای تقویت روابط میان دو کشور تاکید کردند.

همچنین نخست وزیر عراق با «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی نیز دیدار کرد و درخصوص تازه‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین المللی و راهکارهای تقویت مناسبات دوجانبه با وی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

طرفین در این دیدار بر تداوم رایزنی‌ها و هماهنگی‌ها در راستای تقویت وحدت و همکاری مشترک عربی، اتفاق‌نظر داشتند.