- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

بیانیه مجلس اعلای اسلامی عراق در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران

مجلس اعلای اسلامی عراق در پیامی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران تأکید کرد که بیداری اسلامی یکی از اصلی ترین دستاوردهای این انقلاب عظیم بود و اکنون به الگویی برای مقاومت و ایستادگی و خودکفایی تبدیل شده است.

متن این بیانیه که امروز منتشر شده بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

“وَنُريدُ أن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ استُضعِفُوا فِي الأرضِ وَنَجعَلَهُم أئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوَارِثِينَ” (سورۀ قصص، آیه ۵)

مجلس اعلای اسلامی عراق گرم ترین و صمیمانه ترین تبریکات خود را به ملت ایران و رهبری آن امام خامنه ای دامت برکاته و همه مسلمانان و آزادگان جهان به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ابراز می دارد. انقلابی که جرقه آن را امام خمینی (قدس سره) زد و آن را با موفقیت به پیروزی رساند و اینگونه آرزوهای پیامبران در تأسیس حکومت عدل و حق را که یاور مظلومان و مستضعفان جهان باشد و بر پایه اسلام ناب محمدی در مکتب اهل بیت علیهم السلام شکل بگیرد تحقق بخشید.

انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته دستاوردهای عظیمی در عرصه های گوناگون داشته است، در کنار سرنگونی شاه مزدور و آزادکردن ایران از وابستگی به بیگانگان، شعله بیداری اسلامی در منطقه و جهان را فروزان کرد و ابهت و اعتبار امت اسلامی را پس از آنکه استکبار جهانی در پی تبدیل آن به امتی ذلیل و وابسته و سرسپرده بود به آن بازگرداند.

جمهوری اسلامی ایران با وجود همه توطئه ها و چالش ها، با حکمت و شجاعت رهبرانش و فداکاری ملت ایران و یاری نیروهای دوستدار انقلاب در جهان توانست همه توطئه ها را نقش بر آب کند. در رأس این توطئه ها جنگ ظالمانه ای بود که رژیم صدام معدوم به تشویق و توصیه سروران امریکایی و صهیونیست خود علیه ایران راه انداخت.

مواضع جمهوری اسلامی در حمایت از انقلاب و مقاومت ملت عراق علیه دیکتاتوری و تروریسم و حمایت از تجربه دموکراتیک عراق فراموش ناشدنی است و ما در این مناسبت عظیم تقدیر و تشکر خود از حمایت بزرگ جمهوری اسلامی ایران از عراق در جنگ مقدسش با تروریسم را ابراز می کنیم.

جمهوری اسلامی با افتخار تمام کمک به مسائل عادلانه در منطقه را برعهده گرفت که در رأس آنها مسئله ملت مظلوم و صبور فلسطین است که دربرابر اشغالگری صهیونیست ها ایستادگی کرده است. جمهوری اسلامی ایران امروز درراستای اصول والای خود در دفاع از ملت های مستضعف و سرنوشت یکسان امت اسلامی از هیچ کمکی به ملت فلسطین فروگذار نمی کند.

همچنین نباید کمک های جمهوری اسلامی به لبنان و سوریه و دیگر کشورهایی که در معرض جنگ ظالمانه به حمایت از استکبار جهانی و صهیونیسم و نظام های مزدورند را فراموش کرد.

در سطح داخلی، جمهوری اسلامی دستاوردهای علمی و اقتصادی و توسعه ای مهمی داشته و امروز به یکی از کشورهای پیشرفته در سطح منطقه و جهان تبدیل شده و باوجود محاصره ظالمانه و تحریم های تحمیل شده بر آن ازسوی امریکا و نوکرانش در بسیاری از عرصه ها به خودکفایی رسیده است.

انقلاب اسلامی امروز برج فرازانی است که همه آزادگان و انقلابیان و شرافتمندان و مقاومتگران جهان به آن نظر می کنند و الگویی برای مقاومت و ایستادگی و خودکفایی در ساخت و بازسازی و پیشرفت است.

این انقلاب به بسیاری از کشورها و ملت های منطقه ازجمله ملت عراق فرصت استفاده از تجربه خود برای بازسازی و امنیت و ثبات و ایستادن روی پای خود را داد.

در پایان، در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی امیدواریم که همبستگی و همکاری بیشتری میان کشورها و ملت های منطقه و تقویت جبهه ایستادگی و مقاومت تا تحقق ثبات و امنیت و خیر و شکوفایی برای منطقه و امت اسلامی را شاهد باشیم.

از خداوند منان می خواهیم که جمهوری اسلامی را موفق تر و در برابر هرکس که در پی آسیب رساندن به آن است پیروز کند تا به نصرت ملت های مستضعف جهان ادامه دهد.