- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

بیانیه مجلس اعلای اسلامی عراق در محکومیت تعرض به مقام مرجعیت

مجلس اعلای اسلامی عراق با صدور بیانیه ای نسبت به گزارش شبکه الحره درباره فساد در نهادهای دینی عراق واکنش نشان داد.

متن این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اهانت ها و تعدی آشکار و غیر حرفه ای و غیر واقعی و جانبدارانه شبکه امریکایی الحره علیه نهادهای دینی عراق را به شدت محکوم می کنیم. شبکه الحره شبکه ای امریکایی است که با اموال ملت امریکا اداره می شود و در نتیجه مسئولیت آنچه در این شبکه پخش می شود و مواضعی که ابراز می شود و سیاست هایی که ترویج می شود برعهده دولت امریکاست. این شبکه همواره در گزارش های خود به تغییر واقعیت و هدف قرار دادن دستاوردهای ملی و ضربه زدن به نقاط قوت جامعه عراق اقدام کرده و این چیزی است که در مسائلی اساسی مانند حشد الشعبی و نقش مرجعیت در حفظ یکپارچگی عراق وصیانت از خون ملت عراق دیده می شود.

ضمن تأکید بر اهمیت تقویت شفافیت و بی طرفی رسانه ای، باید تأکید کنیم که آنچه از این شبکه پخش شد خلاف واقعیت و رفتار حرفه ای است چون در آن نهادهایی هدف قرار گرفته شد که در شرایط سخت به ملت عراق کمک کرد و به یاری آوارگان و جلوگیری از فتنه فرقه ای و حمایت لجستیک از رزمندگان و حفظ پیوندهای ملی کوشید و از احترام بالایی نزد ملت عراق و گروه های داخلی و خارجی و بین المللی به خصوص سازمان ملل برخوردار است.

هدف این شبکه ضربه زدن به نهاد دینی است که نقطه قوت و ایمنی جامعه عراق و منبع ایستادگی و یکپارچگی آن به خصوص در فرهنگ سازی علیه هجمه های فکری و فرهنگی است.

براین اساس از دولت و پارلمان و نهادهای مدنی می خواهیم که موضعی قاطع دربرابر این اهانت های عامدانه بگیرند و ارزش های ملت عراق و حرمت نمادهای دینی آن را صیانت کنند.

مجلس اعلای اسلامی عراق

۱ محرم الحرام ۱۴۴۱