چهارشنبه ۲۹ فروردین ۰۳ - April 17, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 16175
دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۴:۵۱

بیانیه مجلس اعلای اسلامی عراق به مناسبت سالروز صدور فتوای جهاد علیه داعش و انتفاضه شعبانیه

مجلس اعلای اسلامی عراق با صدور بیانیه ای رسمی ضمن تبریک سالروز میلاد منجی بشریت، سالروز فتوای تاریخی آیت الله عظمی سیستانی درباره وجوب کفایی جهاد با تروریست های داعش و سالروز انتفاضه شعبانیه را گرامی داشت.

در این بیانیه تأکید شده که در انتفاضه شعبانیه که مرجعیت عالی شیعه هدایت و رهبری آن را بر عهده داشت ملت فداکار عراق درخشان ترین صحنه های حماسه و ایثار را نشان دادند و به الگو گرفتن از آیت الله عظمی شهید محمدباقر صدر و آیت الله عظمی شهید سیدمحمدباقر حکیم عزم و شجاعت و پافشاری خود بر مخالفت با ظلم را نشان دادند.

این بیانیه مناسبت مهم دیگر در ماه شعبان را صدور فتوای تاریخی مرجعیت عالی شیعه آیت الله سیستانی درباره وجوب جهاد علیه تروریست ها دانست و تأکید کرد که این فتوا نقش سرنوشت سازی در تحقق پیروزی بر تروریست ها و نجات کشور از نقشه ویرانگر بزرگی را داشت.

مجلس اعلای اسلامی عراق از مرجعیت عالی شیعه و همچنین از ملت عراق که به این فتوا لبیک گفتند تقدیر و برای شهدای این مسیر طلب رحمت و غفران و علو درجات کرد.

در این بیانیه همچنین بر ضرورت رسیدگی به خانواده های شهدا و مجروحان و آسیب دیدگان از این جنگ تأکید شده و افزوده شده که حفظ نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) وظیفه ای ملی است و دولت و مجلس باید با همه توان دربرابر هر تلاشی برای ضربه به این تشکل ملی بایستند.

 

برچسب ها :
دیدگاه شما


هشت − 4 =