- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امریکا

فرماندهی عملیات مشترک عراق، امروز جمعه (۱۳ مارس)، بیانیه ای در خصوص حمله آمریکا به مقرهای حشد الشعبی در برخی مناطق عراق، صادر کرد.

به گزارش میدل ایست نیوز فرماندهی عملیات مشترک عراق، امروز جمعه (۱۳ مارس)، بیانیه ای در خصوص حمله آمریکا به مقرهای حشد الشعبی در برخی مناطق عراق، صادر کرد.

در بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق آمده: «در ساعت ۱ بامداد جمعه (۱۳ مارس)، جنگنده های آمریکایی به یگان ۱۴ ارتش عراق و مقر ۴۶ حشد الشعبی و هنگ سوم پلیس بابل در استان بابل (مناطق جرف النصر، السعیدات، البهبهانی، مرکز سابق صنایع نظامی اشتر، فرودگاه در حال تاسیس کربلاء در جاده کربلاء-نجف)،حمله کردند که این حمله منجر به موارد زیر شد:

۱-شهادت ۳ نظامی و زخمی شدن ۴ نفر دیگر از تکاوران یگان ۱۴ ارتش عراق که حال دو نفر آنان وخیم است.

۲- شهادت ۲ نفر و زخمی شدن ۲ نفر از اعضای پلیس ضربتی هنگ سوم که همچنان پیکر آنان در زیر آوار است.

۳-زخمی شدن ۵ نفر از اعضای مقر ۴۶ حشد الشعبی.

۴-شهادت کارگر غیر نظامی در فرودگاه در حال تاسیس کربلاء و زخمی شدن چند نفر دیگر.

۵- ویرانی کامل زیرساخت های و ادوات و اسلحه تمامی مقرهای هدف قرار داده شده.»

فرماندهی عملیات مشترک عراق، با اشاره به نتیجه اولیه خسارت های این حمله، ضمن محکومیت این حمله اشاره کرد که این حمله نقض اصل شراکت میان نیروهای ائتلاف بین المللی و نیروهای عراقی و طرف هایی که عامل این حمله بودند، است، حمله ای که منجر به شهادت و زخمی شدن نیروهای امنیتی عراق در حین انجام مسئولیت شد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق با اشاره به اینکه، بهانه جویی برای اینکه حمله آمریکا در پاسخ به حمله به پایگاه نظامی التاجی بوده است، بهانه ای واهی بیش نیست و منجر به افزایش تنش می شود، بیان کرد که این حملات راه حلی برای کنترل اوضاع نیست بلکه منجر به افزایش تنش و نابه سامانی اوضاع امنیتی کشور می شود و همه را به خطر می اندازد.

در ادامه بیانیه آمده که این حمله رفتار خارج از اراده کشورعراق و تجاوز به حاکمیت آن است و منجر به گرایش گیری های خارج از قانون می شود در نتیجه هیچ کس حق ندارد خود را به جای کشور، حاکمیت وتصمیمات قانونی آن قرار دهد.

در پایان اشاره شده است که این حمله آسیبی به شراکت، احترام به حاکمیت خاک و آسمان عراق و شهروندانش نمی زند، و در صورتی که این اوضاع کنترل نشود و همه به اراده و سیاست های کشور عراق احترام نگذارند، عواقب بدی برای همه خواهد داشت.