- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

بیانیه رسمی هیئت حشد الشعبی در واکنش به اظهارات «یوسف الناصری»

مدیریت رسانه‌ای هیئت حشد الشعبی با صدور بیانیه‌ای نسبت به اظهارات نایب‌رئیس جنبش النجباء واکنش نشان داد.

در این بیانیه که امروز (چهارشنبه ۱۴ اوت) منتشر شده آمده که هیئت حشد الشعبی واکنش‌ها به اظهارات شیخ «یوسف الناصری» را پیگیری کرده و لازم می‌داند توضیح دهد که این فرد عضو حشد الشعبی نیست و هیچ سمت یا انتساب رسمی به حشد الشعبی ندارد.

این بیانیه تأکید کرده که حشد الشعبی هرگونه تعرض به نیروهای امنیتی عراق به‌خصوص ارتش قهرمان عراق را مردود می‌داند و اظهارات الناصری را «اهانتی بیانگر نظر شخصی وی» می‌داند که مطلقا ربطی به حشد الشعبی ندارد.

هیئت حشد الشعبی در این بیانیه از تلاش‌های برخی افراد برای استفاده از این اظهارات برای ربط دادن آن به حشد الشعبی نیز انتقاد کرده و از رسانه‌های عراقی خواسته که با هیچ کسی که خود را مسئول یا سخنگو یا از سران حشد معرفی می کند بدون هماهنگی هیئت عالی حشد الشعبی مصاحبه نکنند.

هیئت حشد الشعبی تأکید کرده که دربرابر هرکسی که در باورهای ارتش عراق در گذشته و حال تردید کند می‌ایستد و تأکید می‌کند که همه دستاوردها نتیجه فداکاری‌های ارتش و حشد در مبارزه با تروریسم بوده است.

پیش از این «یوسف الناصری»، نایب رئیس جنبش «النجباء» طی اظهاراتی خواستار انحلال ارتش و واگذاری مسئولیت های آن به حشد الشعبی شده و ارتش عراق را ارتشی مزدور خوانده بود.