پنج شنبه ۹ فروردین ۰۳ - March 28, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 16441
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۵:۲۴

بیانیه رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق به مناسبت سالروز صدور فتوای جهاد کفایی علیه تروریست ها

شیخ دکتر همام حمودی، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، با صدور بیانیه ای به مناسبت سالروز صدور فتوای جهاد کفایی با تروریست های داعش تأکید کرد که فتوای تاریخی آیت الله سیستانی تجسم الهامی الاهی به مرجعیت عالی شیعه بود که عراق و کشورهای منطقه را نجات داد و ملت و هویت عراق را حفظ کرد.

در این بیانیه که روز پنجشنبه صادر شده آمده که گروه تروریستی داعش خطرناک ترین پروژه صهیونیستی در عصر جدید بود که دستگاه های امنیتی چند کشور بزرگ در شکل گیری آن دست داشتند و هدف از آن گرفتن کشورهای منطقه و پایان دادن به هویت های ملی و عقیدتی و تاریخی آنها بود و قرار بود به عراق منحصر شود.

حمودی در این بیانیه تأکید کرده که لبیک گفتن میلیون ها عراقی به این فتوای جهاد و شکل گیری نیروهای حشد الشعبی شوکی بزرگ به دشمنان عراق و دست پرورده های تروریستشان بود که توطئه تجزیه را به وحدت ملی تبدیل کرد و روحیه فداکاری و ایثار را زنده ساخت و جهان را مبهوت شجاعت و سرسختی ملت عراق کرد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق شهادت نیروهای عراقی از حشد و دستگاه های نظامی و امنیتی عراق را هزینه پیروزی بزرگی دانست که عراق را به عنصر تعادل منطقه تبدیل کرد و افزود که بدون ثبات عراق سرتاسر خاورمیانه از ثبات و امنیت بهره مند نخواهد بود.

او از ملت عراق خواست که از این حماسه بزرگ درس بگیرند و نقش مرجعیت و فداکاری فرزندان ملت و کمک های دوستان عراق در رأس آنها جمهوری اسلامی ایران را از یاد نبرند.

حمودی همچنین خواستار آسیب شناسی حوادثی شد که در آن دوره رخ داد و افزود که همه باید با خدمت رسانی به مردم و کنار گذاشتن رقابت بر سر قدرت مانع از تکرار آن اشتباهات شویم و تأکید کرد که روزگار فرقه گرایی و نگاه های تنگ نظرانه سیاسی سپری شده است.

برچسب ها :
دیدگاه شما


نُه − 5 =