- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

بیانیه دفتر نخست وزیر عراق درباره حوادث نجف اشرف

دفتر نخست وزیر عراق با صدور بیانیه ای به حوادث روز گذشته شهر نجف اشرف واکنش نشان داد.

به گزارش میدل ایست نیوز در این بیانیه که امروز (پنجشنبه) صادر شده تأکید شده که به دستور «عادل عبدالمهدی» فرمانده کل نیروهای مسلح چند از دست اندرکاران رفتارهای خلاف قانون که باعث جان باختن چند شهروند و به وحشت افتادن افراد بیگناه و آتش سوزی و تخریب اموال شده دستگیر شده اند و تحقیقات درباره همه کسانی که در تیراندازی یا آتش سوزی دست داشته اند ادامه دارد.

این بیانیه تأکید کرد که فرمانده کل نیروهای مسلح بر ضرورت حمایت از تظاهرات مسالمت آمیز براساس ضوابط قانونی تأکید کرده و خواستار آن شده که پلیس و دستگاه امنیتی به مسئولیت خود در اجرای قانون و حفظ اموال عمومی و خصوصی عمل کنند.

نخست وزیر عراق همچنین خواستار تحقیق و تفحص درباره نحوه عملکرد دستگاه امنیتی در حوادث شهر نجف اشرف و علت ناکامی آنها در کاهش خسارت های انسانی و مادی شده است.

این بیانیه افزوده که نخست وزیر عراق بر ضرورت ادامه مسیر مبارزه با فاسدان و مفسدان و تقدیر از همه نیروهای سیاسی و توده های مردم که از روند اصلاح و مبارزه با فساد حمایت می کنند تأکید کرده و از همه خواسته که اگر سند و اطلاعاتی درباره یک پرونده فساد دارند آن را برای تحقیق و پیگیری به شورای عالی مبارزه با فساد تحویل دهند تا روال حقوقی آن انجام شود.

در پی حمله گروهی از هواداران «سیدمقتدی صدر» به اموال و دارایی های تعدادی از چهره های شاخص جریان صدر که به فساد متهم اند در نجف اشرف چند شهروند عراقی کشته و زخمی شدند و یک مرکز خرید در این شهر کاملا آتش گرفت.