پنج شنبه ۹ فروردین ۰۳ - March 28, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 15775
دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۵:۱۳

بغداد تیراندازی نظامیان ترکیه به معترضان عراقی را محکوم کرد

وزارت امور خارجه عراق تیراندازی نظامیان ترکیه به سوی معترضان حضور نظامی این کشور در دهوک را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه عراق تیراندازی نظامیان ترکیه به سوی معترضان حضور نظامی این کشور در دهوک را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه، وزارت امور خارجه عراق تیراندازی نظامیان ترکیه به سوی معترضان حضور نظامی این کشور در دهوک را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه عراق شنبه شب با صدور بیانیه ای، اقدام نظامیان ترکیه در تیراندازی به سمت شهروندان عراقی در منطقه شیلادیزی و مجتمع سبریی در استان دهوک در اقلیم کردستان عراق را که چندین کشته و زخمی بر جا گذاشت، محکوم کرد.

در این بیانیه همچنین اقدام دیگر ارتش ترکیه در پرواز ارتفاع پایین بالگردهای ترکیه بر فراز منطقه که موجب ترس و وحشت اهالی گردید، محکوم شده است.

وزارت خارجه عراق ضمن ابراز تاسف از این حادثه، اعلام کرد که سفیر ترکیه در بغداد را احضار کرده و با ابلاغ مراتب اعتراض در این خصوص خواستار عدم تکرار آن خواهد شد.

یک منبع امنیتی عراقی روز شنبه از حمله تظاهرات کنندگان خشمگین کُرد به یک مرکز نظامی نیروهای ترکیه در ناحیه شیلادزی در شرق دهوک در شمال عراق و زخمی شدن دو مسئول اطلاعاتی ترکیه و اسارت نظامیان دیگر از سوی تظاهرات کنندگان خبر داد.

این منبع بیان کرد: جنگنده های ترکیه در آسمان منطقه در حال پرواز هستند.

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: بر اثر تیراندازی نیروهای ترکیه ای به تظاهرات کنندگان پنج تظاهرات کننده زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

این در حالی است که به گفته این منبع عراقی؛ ۸ تانک ارتش ترکیه را به آتش کشیدند. آنها همچنین ادوات و تجهیزات نظامیان ترکیه را به آتش کشیدند.

از سوی دیگر برخی منابع اعلام کردند که نیروهای پیشمرگه بر پایگاه نظامی ترکیه در شیلادزی در شرق دهوک مسلط شده و همه معترضان را به شکل مسالمت آمیز از آن خارج کرده اند.

بر اساس این گزارش؛ این منابع بیان کرد که نیروهای ارتش ترکیه فقط تیراندازی هوایی کرده اند.

این منابع هرگونه زخمی شدن یا اسارت نظامیان ترکیه ای را تکذیب و به عقب نشینی نیروهای ترکیه و رفتن آنها به یکی از پادگانهای نظامی ترکیه در نزدیکی این پایگاه قبل از رسیدن تظاهرات کنندگان اشاره کردند.

اسماعیل محمد فرمانده العمادیه در استان دهوک اسارت نظامیان ترکیه به دست معترضان خشمگین را رد کرد.

این در حالی است که برخی منابع دیگر از بازگشت نیروهای ترکیه به پایگاه خود در دهوک در میان پروازهای رعب انگیز جنگنده های ترکیه ای خبر می دهند.

برچسب ها :
دیدگاه شما


5 − = سه