جمعه ۱۰ فروردین ۰۳ - March 29, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 15020
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۵:۲۶

بشار اسد در دیدار با ابراهیم الجعفری: پیروزی های به دست آمده ضد تروریسم در عراق و سوریه مشترک است

رئیس جمهور سوریه در جریان دیدار وزیر خارجه عراق با وی در دمشق گفت: پیروزی هایی که ضد تروریسم در سوریه و عراق محقق شد، پیروزی های مشترک است.

رئیس جمهور سوریه در جریان دیدار وزیر خارجه عراق با وی در دمشق گفت: پیروزی هایی که ضد تروریسم در سوریه و عراق محقق شد، پیروزی های مشترک است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دمشق دیدار و گفتگو کرد.

در جریان این دیدار تحولات سوریه و عراق و اوضاع منطقه ای و بین المللی مورد رایزنی قرار گرفت.

بشار اسد در این دیدار تاکید کرد: پیروزی هایی که ضد تروریسم در سوریه و عراق محقق شد، پیروزی های مشترک است زیرا عرصه در هر دو کشور یکی است و خونهای جانفشانانی که در دو کشور این پیروزی ها را محقق ساختند، در هم آمیخته است.

رئیس جمهور سوریه بر اهمیت روابط تاریخی سوریه و عراق و تقویت آن به ویژه در بُعد مردمی تاکید کرد و افزود: با وجود شرایط امنیتی که کشورها با آن روبرو هستند و نیز با وجود تلاش های خارجی برای ممانعت از توسعه روابط دوجانبه اما هماهنگی در همه سطوح و فهم مشترک در قبال تحولات منطقه و دنیا وجود دارد.

از سوی دیگر ابراهیم الجعفری نیز گفت: شرایط منطقه ای و بین المللی در مسیر مثبت در قبال آنچه در سوریه و عراق می گذرد، جریان دارد و علت؛ مشروع بودن موضوعی است که دو ملت برادر از آنها دفاع می کنند و این کار بیشتر به منظور تحقق پیروزی های بیشتر را طلب می کند.

وزیر خارجه عراق بیان کرد: سوریه که میراث تاریخی و تمدنی دارد؛ پس از نزدیک شدن به پیروزی بر تروریسم در آینده منطقه  بیش از قبل نقش آفرینی خواهد کرد.

در این دیدار بر افزایش اقدامات به منظور گشایش گذرگاههای مرزی میان دو کشور که در توسعه چشم اندازهای همکاری میان طرفین سهیم است، تاکید شد.

برچسب ها :
دیدگاه شما


× 3 = نُه