- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

برگزاری مراسم سالروز شهادت آیت الله سیدمحمدباقر صدر

شيخ دكتر همام حمودی رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در بر ضرورت ایجاد رویکرد فکری ملی جامعی که همه بر آن اجماع داشته باشند و هدایتگر روند اصلاح و سازندگی در کشور باشد تأکید کرد و اندیشه و افکار آیت الله شهید سیدمحمدباقر صدر را با عمق و واقع بینی اش  سنگ بنای ساخت حکومت و جامعه دانست.

حمودی در مراسمی به مناسبت سالروز شهادت آیت الله شهید سیدمحمدباقر صدر که به همت مجلس اعلای اسلامی عراق و با حضور رئیس مجلس و نمایندگان رئیس جمهور و نخست وزیر و وزرا و رؤسای تشکل های سیاسی و چهره های مدنی و دانشگاهی و اقشار گوناگون مردم در بغداد برگزار شد خواستار آن شد که مجلس نمایندگان و دولت سالروز شهادت آیت الله سیدمحمدباقر صدر را روزی ملی اعلام کند تا بهانه ای برای پاسداشت اندیشه و جهاد و مواضع و فداکاری وی باشد.

او انتساب به مکتب و روش شهید صدر را مایه افتخار دانست و تأکید کرد که آن شهید والامقام وجه مشترک همه ما و ایستگاهی است که اهداف و دیدگاه ها و اصول سیاسی مان برگرفته از آن است و پایبندی به اندیشه های وی می تواند مبنای وحدت سیاسی و اجتماعی در عراق و عامل انسجام در مسیر اصلاح و سازندگی باشد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به چالش های بزرگی که عراق پشت سر گذاشت تأکید کرد که عراق به لطف خداوند برخوردار از مرجعیتی است که نقش مهم در گذر از بحران ها و دشواری ها داشت و عراق را به ساحل امن رساند.

او در ادامه سخنان خود خواستار اصلاح قانون انتخابات به منظور نمایندگی عادلانه تر شهروندان در نهادهای حکومتی شد و تأکید کرد که از مسیر آیت الله شهید صدر خارج نخواهد شد و مسیر ایجاد دولت شهروندی و تثبیت عدالت و پاسداشت حق ملت فلسطین را پیش خواهد گرفت.