جمعه ۱۰ فروردین ۰۳ - March 29, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 15332
شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ - ۵:۴۲

برگزاری مجمع عمومی مجلس اعلای اسلامی عراق

هم‌زمان با ایام میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) مجلس اعلای اسلامی عراق نشست دوره‌ای مجمع عمومی خود را در بغداد با شعار «تصحیح» به ریاست شیخ همام حمودی برگزار کرد.

حاضران در آغاز نشست با یادآوری سوابق درخشان مجلس اعلای اسلامی عراق در فداکاری دربرابر دیکتاتورها و نیز در جنگ با داعش مواضع تاریخی آیت الله عظمی سیدمحمدباقر صدر و آیت الله عظمی سیدمحمدباقر حکیم و حجة الاسلام و المسلمین سیدعبدالعزیز حکیم و دیگر شهدای جنبش اسلامی و ملی در عراق را گرامی داشتند.

در این مجمع که روز پنج‌شنبه برگزار شد حمودی تأکید کرد که مجلس اعلای اسلامی عراق به مسیر جهادی خود ادامه خواهد دید و روند «تصحیح» را پیش خواهد گرفت تا تشکل سیاسی قدرتمندی بسازد که تواند تأثیرگذاری در پیشبرد نظام سیاسی کشور و تجربه دموکراتیک و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت را داشته باشد و بتواند برای حل مشکلات کشور در حوزه‌های امنیت و اقتصاد و خدمات و آموزش و بهداشت و دیگر امور کاری کند.

حاضران پس از برگزاری این مجمع بیانیه‌ای بر اهمیت استفاده از فرصت تاریخی پیروزی در تروریست‌ها تأکید کردند و از دولت و مجلس خواستند که به حمایت خود از نیروهای امنیتی و حشد الشعبی ادامه دهند.

در این بیانیه همچنین بر حمایت کامل از دولت برای تقویت بنیان‌های دموکراتیک کشور و گذر از دشواری‌ها و چالش‌های کشور و نیز مبارزه با فساد و همچنین تعدیلات قانونی لازم تأکید شده است.

این بیانیه همچنین بر ضرورت برخورد قاطع با همه تلاش‌های خارجی برای دخالت در امور داخلی عراق و نیز بر استقلال و حاکمیت ارضی و برقراری روابط دوستانه میان عراق و کشورهای منطقه و جهان بر اساس مصالح مشترک تأکید شده است.

 

برچسب ها :
دیدگاه شما


هفت + = 11