- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

برهم صالح در دیدار با ظریف: شرایط حساس منطقه ایجاب می کند همکاری ها را تقویت کنیم

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق امروز دوشنبه در دیدار با «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر لزوم پیگیری راهکار سیاسی برای حل وفصل مشکلات منطقه تاکید کرد.

به گزارش شبکه الفرات، برهم صالح در کاخ السلام بغداد ضمن استقبال از وزیر خارجه ایران و هیات همراه وی، بر توجه عراق نسبت به تقویت روابط دوجانبه با ایران تاکید کرد.

رئیس جمهوری عراق با بیان اینکه این امر نه فقط برای خدمت به دو ملت بلکه برای امنیت و ثبات تمام منطقه نیز امری مطلوب است، گفت: عراق و ایران اهمیت و تاثیر بسیاری در دو عرصه عربی و منطقه‌ای دارند.

وی افزود: کشورهای منطقه در حال حاضر این مسئولیت بزرگ را برعهده دارند که بحران‌ها را پشت سر گذاشته و راه کار سیاسی را برای حل و فصل مشکلات منطقه در پیش بگیرند.

برهم صالح در ادامه تاکید کرد: «شرایط دشوار و حساس منطقه ایجاب می‌کند که ما به هماهنگی تلاش‌هایمان بپردازیم و برای انجام گفتگوی مشترک و سازنده با همه طرف‌ها جهت تثبیت ثبات منطقه همکاری کنیم.»

در این دیدار، درخصوص همکاری‌های مشترک دو کشور و راه‌های تقویت این مناسبات که به نفع دو ملت دوست باشد، گفتگو شد و طرفین در خصوص رخدادها و مسائل عربی و بین المللی رایزنی کردند.

از سوی دیگر، وزیر خارجه ایران از تمایل کشور خود برای تحکیم چشم‌اندازهای همکاری و هماهنگی دوجانبه خبر داده و بر موضع کشورش در حمایت از دولت و ملت عراق در همه زمینه‌ها تاکید کرد