- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

برهم صالح: تروریست های فرانسوی در خاک عراق محاکمه می شوند

«برهم صالح»، رئیس جمهور عراق در سفر به پاریس و دیدار با همتای فرانسوی خود تاکید کرد که پیروزی بر داعش تکمیل نشده و هنوز خطر تروریسم پابرجاست.

به گزارش میدل ایست نیوز، «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق امروز دوشنبه تاکید کرد که پیروزی بر داعش تکمیل نشده و هنوز خطر تروریسم پابرجاست. وی همچنین عنوان کرد که عراق اقتضائات سیاسی، اقتصادی و اصلاحات بزرگی در پیش رو دارد.

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، رئیس جمهور عراق در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «امانوئیل مکرون»، همتای فرانسوی خود در پاریس تصریح کرد:« با همکاری شرکای خود تلاش می کنیم تا ریشه های تروریسم را بخشکانیم زیرا پیروزی بر داعش تکمیل نشده و خطر تروریسم هنوز پابرجاست.»

وی افزود:«ما با افزایش تکاپوی امنیتی و محقق ساختن ثبات اقتصادی تلاش می کنیم پیروزی‌مان بر داعش را تحکیم ببخشیم.»

صالح در ادامه با بیان اینکه عراق نمی خواهد به میدانی برای درگیری‌ کشورهای منطقه‌ای تبدیل شود، افزود:«ملت عراق برای پایان دادن به خلافت خودخوانده داعش، فداکاری‌های بسیاری کرد.»

رئیس جمهور عراق گفت:«ما برنامه‌های اقتصادی کاملی برای اصلاح وضعیت عراق در دست داریم به ویژه آنکه کشور اقتضائات سیاسی، اقتصادی و اصلاحات بزرگی در پیش رو دارد.»

وی با بیان اینکه فرانسه همیشه شریک اقتصادی کارآمدی برای عراق بوده است، افزود:«بازسازی شهرهای آسیب دیده موفقیتی را برای عراق رقم خواهد زد افزون بر آن، منافع اقتصادی برای کشورهای مختلف در پی خواهد داشت.»