جمعه ۱۰ فروردین ۰۳ - March 29, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 17126
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲:۳۴

برهم صالح با محکومیت حمله امریکا حمایت و احترام جامعه بین الملل به حاکمیت عراق را خواستار شد

ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه ای، حمله نیروهای خارجی به برخی مواضع در خاک عراق از جمله فرودگاه در حال تاسیس کربلاء را که به شهادت و زخمی شدن برخی نیروهای امنیتی عراق و غیر نظامیان منجر شد محکوم کرد و آن را نقض حاکمیت ملی دانست.

 ریاست جمهوری عراق، امروز، حمله نیروهای خارجی به مواضع درون خاک عراق را محکوم کرد.

به گزارش میدل ایست نیوز ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه ای، حمله نیروهای خارجی به برخی مواضع در خاک عراق از جمله فرودگاه در حال تاسیس کربلاء را که به شهادت و زخمی شدن برخی نیروهای امنیتی عراق و غیر نظامیان منجر شد محکوم کرد و آن را نقض حاکمیت ملی دانست.

ریاست جمهوری عراق تاکید کرد که اوضاع امنیتی از طریق پشتیبانی از دولت عراق برای انجام وظیفه خود و تقویت توانایی ها و اراده آن برای ایجاد ایجاد قانون و حفاظت از حاکمیت و جلوگیری از تبدیل شدن عراق به میدان برای جنگ نیابتی، حل می شود.

در ادامه بیانیه آمده که تجاوزات پی در پی به عراق، در زمانی که این کشور با چالش های بزرگ و بی سابقه سیاسی، اقتصادی، مالی، امنیتی و بهداشتی رو به رو است، باعث تضعیف خطرناک توانایی ها و اقتدار کشور می شود که از خطرات این اوضاع در صورت تداوم، این است که کشور به سمت هرج و مرج و بی دولتی پیش می رود به خصوص اگر تنش های امنیتی افزایش یابد چرا که شاخص های نشان دهنده این است که داعش سعی دارد مجددا قدرت گرفته و به تهدیدی برای امنیت کشور و شهروندان تبدیل شود.

این لحظه تاریخی، نیازمند اتحاد ملی و یکپارچه شدن برای یک طرح ملی با تمرکز بر کشور و حاکمیت آن و تصمیم مستقل و جلوگیری از تبدیل شدن عراقبه میدانی برای جنگ دیگران، و تمرکز برای پیروزی بر تروریسم، است.

ریاست جمهوری عراق از جامعه بین المللی می خواهد تا از عراق در این مسیر و احترام به حاکمیت آن و تصمیم ملی مستقل آن حمایت کند.

برچسب ها :
دیدگاه شما


چهار + = 6