- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

بازدید نخست وزیر عراق از محل انفجار جنوب بغداد

«عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق از محل انفجار انبار مهمات در پایگاه الصقر واقع در جنوب بغداد بازدید کرد.

دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که عبدالمهدی امروز از پایگاه الصقر بازدید کرده است.

عصر دیروز، انبار مهمات وابسته به نیروهای حشدالشعبی در پایگاه الصقر واقع در جنوب بغداد منفجر شد که طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت عراق، این انفجار منجر به کشته شدن یک نفر و و مجروح شدن ۲۵ تن دیگر انجامید.

به گزارش دفتر نخست وزیری عراق، عبدالمهدی به همراه «یاسین الیاسری»، وزیر کشور و دیگر فرماندهان حشدالشعبی با حضور در محل انفجار، به گزارش اولیه این حادثه گوش فرا داد و در جریان گزارش آمار افراد آسیب دیده و کشته شده این حادثه قرار گرفت.

وی در ادامه دستور داد به خانواده یکی از شهروندان که در جریان این انفجار جان خود را از دست داد، غرامت مالی پرداخت شود و خسارت‌های دیگری که در نتیجه این انفجار به وجود آمده، بررسی و جبران شود.

نخست وزیر عراق با تاکید بر لزوم تکمیل تحقیقات برای آگاهی از علل وقوع این حادثه، دستور داد اقدامات لازم در همه پایگاه‌ها و انبارهای مهمات نیروهای مسلح برای جلوگیری از تکرار حوادث دردناک این چنینی به اجرا در آید.

وی در پایان از نقش فداکارانه نیروهای مسلح، پلیس فدرال، حشدالشعبی و مدیریت دفاع مدنی در خاموش کردن حریق، جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی و پرتاب مواد منفجره و کنترل وضعیت، قدردانی و تشکر کرد.