پنج شنبه ۹ فروردین ۰۳ - March 28, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 14833
شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

ایجاد شعب دانشگاههای ایرانی در عراق/ راه اندازی پارک فناوری مشترک

قائم مقام بین الملل وزارت علوم در دیدار با اعضای سفارت عراق بر ضرورت تدوین نقشه راه همکاری های دوجانبه، ایجاد شعب دانشگاه های ایرانی در عراق و راه اندازی پارک علم و فناوری مشترک تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، حسین سالار آملی، قائم مقام بین الملل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران، با اعضای سفارت عراق و رایزن فرهنگی آن سفارت در تهران، دیدار کرد و در این نشست بر توسعه و تعمیق روابط و تعاملات علمی و دانشگاهی بین دو کشور تاکید شد.

در این ملاقات با اشاره به وجود ظرفیت ها و مشترکات قابل توجه فرهنگی، مذهبی و حسن همجواری دو کشور، دو طرف خواستار گسترش روابط و همکاری های جامعه دانشگاهی و تبادل هیات های علمی و مسئولان سطح بالای دو کشور شدند.

سالار آملی، بر ضرورت تدوین نقشه راه همکاری های دوجانبه ایجاد شعب دانشگاه های ایرانی در عراق، راه اندازی پارک علم و فناوری مشترک در بغداد و تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

همچنین یاسر الحجاج، رایزن فرهنگی سفارت عراق همچنین علاقمندی مسئولان و دانشگاهیان کشور عراق را برای بهره مندی از توانمندی های بالای علمی ایران و افزایش جمعیت اشتغال به تحصیل دانشجویان عراقی به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی آن کشور را در دانشگاه های ایران را بسیار مهم دانست و خواستار حمایت های علمی و پشتیبانی دانشگاه های ایران از جامعه علمی و دانشگاهی عراق شد.

تمدید یادداشت تفاهم همکاری های علمی دو کشور، ترسیم نقشه راه برای همکاری های دانشگاهی و تحقیقاتی ایران و عراق و همچنین برنامه ریزی برای نشست روسای دانشگاه های برتر دو کشور، از جمله موضوعات مورد گفتگو در این دیدار بود.

برچسب ها :
دیدگاه شما


8 − = دو