- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

انتقاد نماینده مرجعیت در کربلا نسبت به فساد و مشکلات موجود در عراق

«سید احمد الصافی»، نماینده مرجعیت عالقیدر تشیع در خطبه نماز جمعه که از صحن مطهر حسینی ایراد می کرد، با طرح سوالاتی نسبت به وضعیت کشور و فساد موجود در آن، انتقاد کرد.

الصافی تصریح کرد: «ما سوالاتی درباره وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی داریم که سوالاتی مشروع است اما به گوش کسانی که می توانند به این مشکلات ترتیب اثر دهند، نمی رسد. این سوالات دربردارنده رنج و دردهایی است که مطمئنا درست نیست لاینحل باقی بماند و نیازمند افرادی است که این مشکلات را مرتفع سازد.»

وی با بیان اینکه، این سوالات، مطالبات و خواسته‌های ملت است که نیازمند پاسخ‌گویی مسئولان امر است، اظهار داشت: «اموال کشور با این آمار و ارقام درشت، کجا رفته است؟ چرا درد و رنج ملت عراق ادامه دارد؟هر روز از اخبار مربوط به فساد و آمار و ارقام کلان آن می شنویم.آیا چشم‌انداز و سقف زمانی برای حل این مشکلات وجود دارد؟ آیا وقت آن فرا نرسیده است که پیش پا افتاده ترین حقوق ملت تامین شود؟»

نماینده مرجعیت با اشاره به خستگی مردم و قصد برخی برای ترک کشور، گفت: «کشور از هر سو دچار مشکلاتی است و همه تنها به نظاره نشسته اند. مرجعیت سالهاست خواهان مبارزه با فساد است اما تاکنون هیچ دستاوری در این باره حاصل نشده است.»

الصافی در پایان به بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیز به وضعیت کشاوزی عراق اشاره کرد و گفت: «کشاورزی در عراق نابود شده و کشوری که روزی به سرسبزی شهره بود اکنون به کشوری بیابانی تبدیل شده است.»