- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

انتشار جزئیاتی از خنثی سازی «بزرگ ترین عملیات داعش در ۲۰۱۹»

رئیس «یگان شاهین» (خلیة الصقور) در دستگاه امنیت عراق از خنثی کردن «بزرگ ترین نقشه تروریستی داعش علیه بغداد و استان های جنوبی و اقلیم کردستان عراق خبر داد.

به گزارش میدل ایست نیوز، «ابوعلی البصری»، رئیس یگان شاهین در دستگاه امنیت عراق، در مصاحبه با روزنامه دولتی «الصباح» تأکید کرد که تروریست های داعش این نقشه را برای ماه رمضان و عید فطر گذشته تدارک دیده بودند که می خواستند طی یک عملیات تروریستی دوگانه در بغداد و اقلیم کردستان چند استان دیگر خرابکاری راه بیندازند.

به گفته البصری، پس از گردآوری اطلاعات لازم توسط واحدهای محلی دستگاه امنیت مراکز تجمع تروریست ها با حملات هوایی و در مواردی با حمله مستقیم هدف قرار گرفت و نابود شد و در پی این عملیات ۱۶۰ تروریست در استان نینوا و ۴۰ تروریست در بغداد و ۴ تروریست در بصره که همه آماده اجرای عملیات انتحاری در بغداد و اربیل و بصره و استان های آزادشده از چنگ داعش بودند دستگیر شدند.

او از همکاری دستگاه امنیت اقلیم کردستان در اجرای این عملیات تشکر کرد.

«فاضل ابورغیف»، کارشناس امنیتی، به «الشرق الاوسط» گفت که برای اجرای این حمله امنیتی ۴۸ ساعت برنامه ریزی شده بود و مهم ترین دستاورد آن از هم پاشیدن واحد موسوم به «ولایت جنوب» در گروه تروریستی داعش و دستگیری «والی» آن موسوم به «ابوطیبه» بوده است.