پنج شنبه ۳۰ فروردین ۰۳ - April 18, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 16356
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۶:۰۵

امیر قطر: دیدار نخست وزیر عراق برای قطر بسیار مهم است

امیر قطر حضور شخص «عبدالمهدی» را عاملی مهم در بهبود روابط دو کشور دانست.

«عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق، در دیدار با شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر روابط دو کشور و راه های توسعه آن و همکاری های اقتصادی و نیز تحولات منطقه و نقش دو کشور در کاهش تنش های منطقه ای را بررسی کرد.

به گزارش میدل ایست نیوز، براساس بیانیه رسمی دفتر نخست وزیر عراق، وی در این دیدر تأکید کرد که عراق می کوشد نقش و جایگاه تاریخی خود را در منطقه و جهان عرب بازیابد و عراق به سرزمین صلح تبدیل شود.

او افزود که عراق در پی برقراری بهترین روابط با کشورهای عربی و اسلامی و همسایه است و امروز نیز مرزهای عراق با این کشورها به مناطقی امن برای ساخت شهرک های صنعتی تبدیل شده است.

وی ادامه داد که ملت عراق سال هایی طولانی از جنگ هایی که رژیم گذشته عراق را درگیر آنها ساخت رنج برد و هنوز نیز هزینه های آن را می پردازد اما اکنون از دشواری ها گذر کرده و امنیت و ثبات برای ملت فراهم شده است و دولت به سمت بازسازی و تأمین خدمات پیش می رود.

عبدالمهدی همچنین تلاش حاکمان قطر برای رساندن آن به جایگاه والا در منطقه و جهان را شایسته تقدیر دانست و تأکید کرد که عراق در پی برقراری روابط با قطر در همه زمینه ها به خصوص عرصه های اقتصادی و جلب سرمایه و ساخت و ساز و خدمات است.

امیر قطر نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به نخست وزیر عراق تأکید کرد که قطر این دیدار را بسیار مهم می داند و با اطلاع از حجم ویرانی گسترده ای که این کشور در پی جنگ ها دچار آن شده به بهبود اوضاع و ثبات در این کشور کمک می کند.

او حضور شخص عادل عبدالمهدی در جایگاه نخست وزیر عراق را عاملی مهم در بهبود روابط دو کشور و افزایش همکاری های اقتصادی دانست و تأکید کرد که قطر آماده افزایش سرمایه گذاری ها در عراق و دادن تسهیلات به فعالان اقتصادی دو کشور است.

تمیم بن حمد آل ثانی ثبات امنیتی و پایان دادن به فرقه گرایی را دستاوردی بزرگ برای رهبران سیاسی عراق دانست و افزود که قطر کاملا آماده همکاری با عراق در همه عرصه هاست.

در پایان این دیدار تفاهم نامه های فرهنگی و علمی و آموزشی میان مقامات دو کشور امضا شد.

برچسب ها :
دیدگاه شما


− 5 = صفر