- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

امام جمعه نجف اشرف:  حتی در خواب هم بازگشت بعثی ها را نخواهید دید 

به گزارش خبرگزاری «حوزه» [1]، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه نماز جمعه نجف اشرف، نشست های بعثی ها در کشور های مجاور را بی نتیجه و محکوم به شکست خواند و گفت: بازگشت بعثی ها به حکومت عراق را حتی در خواب هم نخواهید دید؛ چرا که ملت از حقیقت آن ها باخبر هستند.

وی به سالگرد اعدام صدام جنایتکارترین دیکتاتور اشاره کرد و گفت: صدام هزاران نفر را با جنگ ها و گورهای دسته جمعی کشته و آزادی دینی را مصادره کرد و با دین مبارزه و عراق را ویران کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی تصریح کرد: اعدام صدام دستاورد های زیادی داشت که از جمله آن ها عبرت گیری از سرنوشت حاکمان دیکتاتور و طاغوتی مثل صدام، حسنی مبارک و قذاقی است، همچنانکه فرعون و یزید عبرت دیگران شدند و درس دوم آن نیز پیروزی ملت ها در صورت صبر و پایداری است و درس سوم اینکه بازگشت بعث به حکومت عراق هرگز صورت نخواهد گرفت.

وی اشاره کرد: آشوب رسانه ای که امروز در جریان است، یک جنگ روانی است که بر ملت ما تأثیر نخواهد گذاشت، لذا ملت باید بازگشت هر فرد بعثی را گزارش دهند.

امام جمعه نجف اشرف در همین راستا، نشست هایی که با هدف تکریم صدام در کشور های مجاور برگزار شد را محکوم کرد و آن را بی نتیجه خواند و گفت: این نشست ها هیچ ضرری به ما نمی رساند.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی افزود: عراق دست دوستی به همسایه ها دراز کرده و انتظار دارد که آنها نیز احساسات ملت ما را جریحه دار نکنند؛ چرا که عراق ملت های منطقه را از دست داعش نجات داد.

وی یاد­آور اولین سالگرد تأسیس یگان مسلح امام موسی کاظم (علیه السلام) در عراق شد و گفت: ارتش عراق به هویت دینی و ملی خود بازگشته است.