پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۰۳ - April 25, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 16194
شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۵:۰۶

امام جمعه نجف:تصمیمات ضدایرانی ترامپ ارزشی برای عراقیها ندارد

نجف - ایرنا - امام جمعه نجف اشرف تاکید کرد که تصمیمات یکجانبه و غیر قانونی 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا علیه ملت ایران، ارزشی نزد عراقی ها ندارد.

سید صدر الدین القبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های امروز نماز جمعه این شهر در صحن حرم مطهر امام علی (ع) گفت: عراقی ها به تصمیمات یک طرفه ترامپ علیه مردم ایران اهمیتی نمی دهند و از آن پیروی نخواهند کرد.
وی این تصمیمات را نابخردانه دانست و گفت: تحریم جمهوری اسلامی ایران یک کار احمقانه و بی نتیجه است.
امام جمعه نجف اشرف با اشاره به این که سیاست تحریم محکوم به شکست است، افزود: همانطور که امام خامنه ای فرمودند آمریکا رفتنی است و ایران باقی خواهند ماند.
القبانچی تاکید کرد که عراق ارتباطات وثیقی با همسایه خود ایران دارد و توجهی به تصمیمات آمریکا نخواهد کرد.
وی همچنین از برگزاری کنگره ‘سپاس از ایران’ از سوی عراقی ها برای گرامیداشت مستشاران شهید ایرانی و لبنانی شرکت کننده در جنگ علیه داعش در عراق قدردانی کرد و گفت: پیام این همایش بزرگ به جهان این بود که عراق از دوستان خود دست برنخواهد داشت.
امام جمعه نجف اشرف همچنین جنایت سعودی ها در سربریدن ۳۷ زندانی به اتهامات دروغین را محکوم و برای نجات شیعیان و اهل سنت عربستان از دست آل سعود دعا کرد.
القبانچی در بخش دیگری از خطبه ها، در پاسخ به انتقاداتی که نسبت به نزدیک بودن اجرای قانون تقدس نجف اشرف در این شهر صورت می گیرد گفت: اجرای این قانون بیش از آن که تحدید برخی آزادی ها باشد، پالایش پاره ای از آزادی هاست چرا که اسلام خود به آزادی باور دارد.
وی از جوانان خواست این واقعیت را درک و به اجرای این قانون کمک کنند چرا که هدف آن محدود کردن افراد نیست بلکه احترام به آزادی، باورها و دین و ارزشهای مردم است.
شورای استان نجف اشرف اخیرا از نزدیکی تصویب قانون تقدس نجف اشرف خبر داده است که بر اساس آن برخی ضوابط مربوط به جلوگیری از مصادیق خلاف عفت عمومی، نوع ویترین فروشگاه های لباس، پخش بلند موسیقی های خاص، و نیز برگزاری جشن ها و نیز محافل قمار و … خبر داده است.
اجرای این قانون در استان کربلا از چند ماه پیش نیز انتقادات مشابه ای را از سوی برخی افراد و محافل موجب شده است.

برچسب ها :
دیدگاه شما


هشت × = 8