شنبه ۱ اردیبهشت ۰۳ - April 20, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 14980
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۵:۵۲

القبانچی: رژیم آل سعود در آستانه فروپاشی است

حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف با بیان اینکه نخست وزیر جدید عراق فرصت بزرگی برای موفقیت در امور کشور دارد، اشاره کرد: رژیم آل سعود در آستانه فروپاشی است.
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف با بیان اینکه نخست وزیر جدید عراق فرصت بزرگی برای موفقیت در امور کشور دارد، اشاره کرد: رژیم آل سعود در آستانه فروپاشی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی از سران مجلس اعلای اسلامی عراق در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف با بیان اینکه نخست وزیر جدید فرصت بزرگی برای موفقیت در امور کشور دارد و در عرصه سیاسی، مردمی و در نجف اشرف مورد قبول است، اشاره کرد: رژیم آل سعود در آستانه فروپاشی است.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر با اشاره به آغاز پیاده روی اربعین از بصره و موصل و حرکت مردم مشهد و پاکستان و آمادگی تمامی مؤمنین برای آفریدن معجزه، گفت: جهان امروز در برابر این عشق، همدری و انسجامی که میان قومیت های مختلف حیران و متحیر است.

وی به حوادث انگلیس که مدعی حقوق بشر است اشاره کرد و گفت: گزارش ها حاکی است که سالانه ۴۵۰۰ جوان در انگلیس خودکشی می کنند که این نتیجه نبود معنویت و بی توجهی به جایگاه انسان است.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی به ادای نماز اول وقت، حجاب و بهره گیری از علمای دین و پاکیزگی توصیه کرد.

وی در بخش دیگر رژیم آل سعود را در آستانه فروپاشی دانست و گفت: رژیم آل سعود قاتل مؤمنین، ویران کننده قبور ائمه (ع) و دشمن اهل بیت (علیهم السلام) است که ۵۰۰ هزار انتحاری را به عراق فرستاد.

امام جمعه نجف اشرف ادامه داد: اقدام رژیم آل سعود در قضیه “خاشقجی” و ترور وی در ترکیه و حکم به اعدام “حسن فرحان المالکی به خاطر انتقاد از حکومت امویان، دلیل آشکاری بر تروریست بودن آل سعود است.

وی در خطبه دینی به شهادت زید بن علی (ع)اشاره کرد و گفت: خط و راه اهل بیت (ع) در دو جهت ادامه یافت که یکی علمی و دیگر جهادی بود؛ به گونه ای که از یک سو حوزه علمیه را تأسیس کردند و از سوی دیگر به انقلاب ها مشروعیت دادند.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی همچنین به سالروز ورود اسرای کربلا به شام و موضع گیری حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) علیه یزید اشاره کرد.

برچسب ها :
دیدگاه شما


− سه = 3