جمعه ۱۰ فروردین ۰۳ - March 29, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 13581
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۷:۳۴

العبادی: هدف حفظ هویت نیروهای امنیتی است

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که دستور صادر شده درباره تساوی حقوق نیروهای الحشد الشعبی با ارتش، برای حفظ هویت نیروهای امنیتی صادر شده است.

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که دستور صادر شده درباره تساوی حقوق نیروهای الحشد الشعبی با ارتش، برای حفظ هویت نیروهای امنیتی صادر شده است.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، شنبه (امروز ۱۰ مارس)، تاکید کرد که دستور ریاستی صادر شده درباره نیروهای «الحشد الشعبی» به منظور تساوی حقوق آنها با نیروهای ارتش، برای حفظ هویت نیروهای امنیتی صادر شد.

به نوشته پایگاه خبری «موازین نیوز»، وی طی مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی امنیت و صنایع جنگی در بغداد اظهار داشت که دستور صادر شده درباره تساوی حقوق الحشد الشعبی و نیروهای ارتشی، برای حفظ هویت نیروهای امنیتی بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اقدامات مربوط به انحصار اسلحه برای دولت به منظور حمایت از شهروندان عراقی انجام شده است و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور بدون بهبود وضعیت امنیتی، به وجود نخواهد آمد.

وی در ادامه به توانایی‌ها و پیشرفت‌های نظامی عراق در نبرد با داعش اشاره کرد و خواستار استفاده از توانایی‌های عراق برای بهبود سطح نظامی کشور در مرحله آتی شد.

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد: تروریسم از نظر نظامی در عراق به پایان رسیده است و اکنون باید بر تفکر تروریستی غلبه یافت. سلاحی که اکنون ما می‌خواهیم دیگر برای جنگ نیست بلکه برای برقراری صلح و سازندگی است.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع، امروز در بغداد با مشارکت بش از ۷۰ شرکت از ۲۲ کشور عربی و غیر عربی آغاز به کار کرد.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز پنجشنبه پیش (۸ مارس)، دستور داد تا نیروهای الحشد از حقوق مساوی با حقوق نیروهای ارتش این کشور برخوردار شوند.

 طبق فرمان العبادی، نیروهای الحشد الشعبی از حقوق و مزایایی برابر با نیروهای ارتش برخوردار و قوانین خدمت نظامی بر آنها اعمال خواهد شد.

برچسب ها :
دیدگاه شما


1 + دو =