شنبه ۱ اردیبهشت ۰۳ - April 20, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 14085
چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷ - ۶:۵۳

العبادی خواستار خلع سلاح همه گروه‌های مسلح در خاک عراق شد

نخست وزیر عراق خلع سلاح همه گروه‌های مسلح در مناطق عراق به ویژه پ.ک.ک را خواستار شد.

نخست وزیر عراق خلع سلاح همه گروه‌های مسلح در مناطق عراق به ویژه پ.ک.ک را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه برخی تلاش‌می‌کنند اختلافات سیاسی عراق را به نقطه بی‌بازگشت برسانند، گفت: برای فعالیت‌های تروریستی و اشاعه دروغ جهت تضعیف کشور تبلیغ می‌شود.

نخست وزیر عراق افرادی که سعی در بزرگ کردن قدرت داعشی دارند که در اواخر ۲۰۱۷ شکست خورد، “فتنه‌گران” خواند و گفت: وحدت میان ملت تروریسم و داعش را به عقب راند و مردم را با هر گرایش و رویکردی با هم جمع کرد و آنها دست در دست هم گذاشتند و پیروز شدند.

العبادی گفت: تروریست‌ها بزرگترین خطر بر اسلام هستند که خواستند دین اسلام را از میانه‌روی به سمت جهل منحرف کنند اما وحدت ما پیروز شد.

وی خاطرنشان کرد: گروهک‌های داعش طرحی نابودکننده و تخریبی برای امت اسلام هستند اما در بغداد تصمیم به نابودی آنها گرفتیم و ما تمام آنچه تروریسم نابود کرد به خصوص ساختن انسان‌ها را از سر می‌گیریم.

العبادی در ادامه خلع سلاح همه گروه‌های مسلح در کل عراق به ویژه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را خواستار شد.

نخست وزیر عراق در ادامه گفت: کابینه حفاظت از مرزها در مثلث مرزی عراق-ترکیه-ایران را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی تاکید کرد: تنشی غیرعادی برای ناکام گذاشتن روند انتخابات با آتش زدن صندوق‌های رای، تحریکات و ربایش غیرنظامیان در کشور وجود دارد.

نخست وزیر عراق افزود: آدم‌ربایی در جاده کرکوک-دیالی جرمی تروریستی است، کسانی هستند که برای بر هم زدن اوضاع در این مورد تلاش می‌کنند.

العبادی در ادامه از رسانه‌ها خواست از انتشار اخبار دروغ و غیردقیق در خصوص آدم ربایی‌ها خودداری کنند.

العبادی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز دوشنبه آغاز گام‌ها برای خلع سلاح در بغداد و دیگر استان‌ها و انحصار آن در دست دولت را اعلام و تاکید کرد، این اقدام از حمایت سیاسی و مردمی برخوردار است.

برچسب ها :
دیدگاه شما


× 9 = بیست هفت