پنج شنبه ۹ فروردین ۰۳ - March 28, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 14075
دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷ - ۶:۵۵

العبادی: تدابیر فوری برای نابودی بقایای داعش داریم

نخست‌وزیر عراق از عملیات گسترده برای نابودی باندهای زیرزمینی داعش خبر داد.

نخست‌وزیر عراق از عملیات گسترده برای نابودی باندهای زیرزمینی داعش خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه روسیا الیوم، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در نشست فرماندهان امنیتی و نظامی گفت: حملات کوبنده‌ای که علیه رهبران داعش در سوریه انجام دادیم باعث شد که تروریست‌ها به انجام عملیات بزدلانه علیه غیرنظامیان دست بزنند اما ما تا نابودی کامل آن‌ها در کمینشان هستیم.

وی افزود: بحران‌هایی که در عراق رخ داده هرگز بر قدرت کشور و تلاشش برای تجاوز از چالش تروریسم تأثیری نخواهد گذاشت.

العبادی تاکید کرد: بحران‌هایی که در کل رخ می‌دهد هرگز بر توانایی دولت و همبستگی آن تاثیر نخواهد گذاشت و ما با چالش تروریسم روبه‌رو  شدیم و آن را پشت سر گذاشتیم پس می‌توانیم هر چالشی که مقابل ما باشد را هم پشت سر بگذاریم.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: تدابیر فوری و عملیات خاص برای نابودی گروهک‌های تروریستی که تلاش می‌کنند در خارج از شهرها دست به اقدامات تروریستی بزنند بعد از تلاش اطلاعاتی ما منجر به بازداشت و تعقیب بسیاری از آنها شد.

از سوی دیگر، شورای امنیت ملی عراق به ریاست حیدر العبادی از اتخاذ تصمیماتی برای حمایت از حاکمیت عراق و مخالفت با هرگونه تجاوز به خاک کشور خبر داد.

در نشست شورای ملی درباره نقش حریم هوایی و زمینی عراق توسط ترکیه و اقدامات وزارت دفاع و گارد مرزی و وزارت خارجه برای مقابله با این نقض‌ها صحبت شد.

دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، العبادی در راس شورای وزارتی امنیت ملی به بررسی مفصل تحرکات وزارت دفاع و گارد مرزی پرداخت.

در این نشست همچنین به راهکارهای دیپلماتیک برای منع هرگونه نقض تمامیت ارضی عراق و تشکیل کمیته‌ای از ریاست ستاد ارتش و عملیات مشترک و سازمان اطلاعات وزارت دفاع و نیروهای گارد مرزی و مشاوران امنیت ملی برای ارائه گزارشی در این باره و نیز توصیه‌هایی در اسرع وقت اشاره شد.

ارتش ترکیه عملیات نظامی را در نزدیکی شهر اربیل در شمال عراق به منظور تحت پیگرد قرار دادن حزب کارگران کردستان که در کوه‌های شمال عراق مقر دارند، صورت می‌دهد.

برچسب ها :
دیدگاه شما


7 − = سه