- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

الصغیر: در سایه رهبری امام خامنه‌ای و مرجعیت آیت‌الله سیستانی از مشکلات عبور خواهیم کرد 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه [1]» در اهواز، حجت الاسلام جلال‌الدین الصغیر، عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق، در مراسم نخستین سالگرد شهادت روحانی مجاهد، حجت الاسلام کامل هلالی مجد، رایزن فرهنگی ایران در عراق، با اشاره به خدمات برجسته وی، اظهارداشت: بنده نمی‌توانم به خانواده و بستگان این روحانی انقلابی تسلیت بگویم؛ باید به این خانواده بابت کسب این افتخار بزرگ، تبریک بگویم که توانستند همچنین شهید پاک و مؤمنی را تقدیم اسلام و تشیع کنند.

وی، با اشاره به ثواب زیارت امام حسین گفت: ثواب زیارت و خدمت به زوار امام حسین(ع) بسیار زیاد است و زبان من از گفتن این ثواب قاصر است؛ اما در روایت داریم که آمده است؛ «هرکس امام حسین(ع) را زیارت کند، امام نیز به دیدار او می‌آید و او را مورد شفاعت قرار می‌دهد» و آن مجاهد روحانی، نه‌تنها زائر امام حسین(ع) بلکه از مؤسسین و تسهیل‌کنندگان زیارت هزاران زائر حسینی شد.

حجت الاسلام الصغیر، راهپیمایی اربعین حسینی را عامل اصلی وحدت مردم ایران و عراق اعلام کرد و گفت: در سایه زیارت امام حسین(ع) و پیاده‌روی اربعین حسینی، رابطه بین دو ملت قوی و مستحکم شد و حجت الاسلام هلالی مجد، نقش بزرگی در راه‌اندازی و تسهیل زیارت زوار ایرانی بر عهده داشت.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق، در ادامه خاطرنشان کرد: شیعیان در طول تاریخ مصیبت، سختی و مشکلات زیادی داشته و همواره به آن‌ها ظلم می‌شد و اکثراً با یکدیگر نیز اختلاف‌نظر داشتند؛ اما امام حسین(ع) شیعیان را در تمام جهان متحد کرد و ما می‌بینیم در ماه‌های محرم و صفر، شیعیان در کثرت وحدت، به یکدیگر خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به سفر خود به خوزستان، گفت: بنده در این سفرم حامی دو پیام هستم؛ پیام اولم به شخص حجت الاسلام کامل هلالی مجد است که به او می‌گویم راهی که تو در پیش گرفتی و در آن راه شهید شدی ادامه دارد و  همه مردم ایران مدیون تلاش‌های تو هستند و پیام دوم نیز به مردم ایران است.

حجت الاسلام الصغیر، ادامه داد و گفت: به شما ملت ایران می‌گویم که مردم عراق پشت شما بوده و آنگاه‌که دیدند مشکلات اقتصادی گریبان گیر شما شده، کمر همت بستند تا کاری کنند که زیارت اربعین برای شما آسان و کم‌هزینه شود.

وی افزود: نگذارید که دشمن بین دو ملت ایران و عراق اختلاف ایجاد کند؛ دشمنان با همه توان در تلاش هستند میان ما شیعیان اختلاف و تفرقه بی اندازند.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق، تصریح کرد: ما شیعیان از استکبار جهانی غنیمت‌های بزرگی گرفته‌ایم و آن‌ها با قدرت به دنبال پس گرفتن آن هستند.

حجت الاسلام الصغیر، گفت: غیبت حضرت مهدی(عج) از ما شیعیان بوده إن‌شاءالله به‌زودی جهان را پر از عدل و داد می‌کند؛ از این رو نباید اجازه دهیم که دشمن بین صفوف مسلمین شکاف ایجاد کند.

وی به اشاره به مشکلات و سختی‌های پیش روی دو کشور، اظهارداشت: اگرچه امروز به‌واسطه تحریم‌ها و خدعه‌های دشمنان، با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنیم اما بدانید که مشکلات ما عراقی‌ها به‌مراتب از شما برادران و خواهران ایرانی بیشتر بوده و إن‌شاءالله در سایه عنایات اهل‌بیت(ع) و تبعیت از مرجعیت، پیروز میدان بوده و تمام مشکلات را حل خواهیم کرد.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق، در پایان تصریح کرد: در ایران سیدی خراسانی یعنی حضرت امام خامنه‌ای و در عراق نیز آیت‌الله سیستانی وجود دارد که این دو رهبران بزرگی برای جهان اسلام بوده و دشمنان به‌طور عجیبی از آن‌ها می‌ترسد؛ به همین دلیل تلاش می‌کند تا جایگاه آنان میان مردم را تضعیف کند که البته هیچ‌گاه موفق نخواهد شد.