پنج شنبه ۳۰ فروردین ۰۳ - April 18, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 7374
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۷:۳۱

الحشد الشعبی: ترکیه به دنبال اجرای طرح بایدن در عراق است

یکی از اعضای ارشد بسیج مردمی عراق(الحشد الشعبی)، مقابله با «اشغالگران ترکیه» درخاک عراق را خواستار شد و اقدامات ترکیه را به هدف اجرای طرح بایدن دانست.

یکی از اعضای ارشد بسیج مردمی عراق(الحشد الشعبی)، مقابله با «اشغالگران ترکیه» درخاک عراق را خواستار شد و اقدامات ترکیه را به هدف اجرای طرح بایدن دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از السومریه نیوز، «کریم النوری» یکی از اعضای واحد مشورتی بسیج مردمی عراق، آنکارا را به تلاش برای اجرای طرح ارائه شده از سوی بایدن برای تقسیم عراق متهم کرد.

النوری با بیان اینکه نیروی بسیج مردمی هیچ تفاوتی میان ترکیه اشغالگر و داعش اشغالگر قائل نیست، گفت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه فردی مستبد و زورگو است، که زمینه بروز داعش را فراهم کرد و همه فرودگاه ها و اراضی ترکیه دراختیار این گروه قرار دارد.

به گزارش العالم، وی اظهار داشت: موضع ترکیه در راستای تقسیم عراق براساس طرح بایدن و تقسیم آن به سه منطقه سنی نشین، شیعه نشین و کردنشین است.

النوری افزود: نیروی مردمی عراق با داعش مقابله کرده و با حامیان این گروه نیز مقابله خواهد کرد و راه کارهایی را برای مقابله با تجاوز ترکیه به خاک عراق درنظر دارد.

وی اردوغان را به جهت پافشاری برای باقی ماندن نیروهای ترکیه درعراق، فردی زورگو و مستبد خواند و گفت: نیروی مردمی عراق از موضع دولت مبنی بر مخالفت با حضور نیروهای ترکیه در خاک کشور قدردانی می کند.

النوری اظهار داشت که این موضع، ادعاهای اردوغان را مبنی براینکه موافقت شفاهی را درباره ورود نیروهای کشورش به خاک عراق دریافت کرده است، تکذیب کرد.

وزارت امور خارجه عراق روز شنبه از شکایت رسمی به شورای امنیت سازمان ملل درباره ورود نیروهای ترکیه به اراضی عراق خبر داد و از شورای امنیت خواست که عقب نشینی فوری وبی قید و شرط نیروهای ترکیه از خاک عراق را تضمین کند.

 

برچسب ها :
دیدگاه شما


× چهار = 8