جمعه ۳۱ فروردین ۰۳ - April 19, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 13851
چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۷:۱۵

الجعفری: خروج یکجانبه آمریکا از برجام حماقت محض بود

وزیر خارجه عراق تاکید کرد: خروج یکجانبه آمریکا از 'برجام'، 'حماقت محض' بود و صداقت واشنگتن با این اقدام و نیز انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس شریف، عملا در نزد همه کشورهای جهان از بین رفته است.

وزیر خارجه عراق تاکید کرد: خروج یکجانبه آمریکا از ‘برجام’، ‘حماقت محض’ بود و صداقت واشنگتن با این اقدام و نیز انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس شریف، عملا در نزد همه کشورهای جهان از بین رفته است.

‘ابراهیم الجعفری’ روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در بغداد افزود: آمریکا با خروج از برجام و انتقال سفارتخانه اش به قدس شریف مرتکب اشتباه بزرگی شده و عملا صداقت دولتمردان کاخ سفید در نزد همه جهانیان از بین رفته است.
وی اضافه کرد که اعتبار هر کشوری در جهان به میزان پایبندی ها آن کشور به توافقنامه و تعهداتش بستگی دارد.
الجعفری گفت که توافقنامه ای که همه دنیا شاهد امضای آن بودند، نمی شود یک شبه با کشیدن قلم روی آن، نادیده اش گرفت و باطل کرد.
وی خاطر نشان کرد که همه دنیا در تحقق این توافقنامه سهیم بوده و همه از امضای آن خوشحال شدند و خروج یکجانبه از آن از سوی ‘دونالد ترامپ’ رییس جمهوری آمریکا، حماقت محض است.
وی با تاکید بر اینکه واشنگتن باید به توافقنامه خود با جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته ای پایبند باشد، ابراز تاسف کرد که آمریکا به عنوان یکی از قدرت های جهان، چنین تصمیمات یکجانبه می گیرد و صداقت خود را در جهان از بین می برد.
وزیر خارجه عراق گفت که موضع آمریکا در خروج از برجام، موضع ضعیف و نادرستی است و امیدوارم که واشنگتن با تجدید نظر در این موضع، اشتباهش را جبران کند.
الجعفری افزود که خروج از برجام همانند قضیه انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس برای اوضاع عراق و عموم منطقه تبعات وخیمی به دنبال دارد.
وی از واشنگتن خواست که در قضیه انتقال سفارتخانه اش به قدس نیز تجدید نظر کند و تاکید کرد که آمریکا باید با همه کشورهای جهان که خواهان عدالت و امنیت و صلح هستند، همسو باشد.

برچسب ها :
دیدگاه شما


سه + = 8