سخنگوی ائتلاف الفتح احتمال داد که عادل عبدالمهدی نخست وزیر مامور تشکیل کابینه قبل از موعد مقرر موفق به تشکیل کابینه شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، احمد الاسدی سخنگوی ائتلاف الفتح احتمال داد که عادل عبدالمهدی نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه موفق به تشکیل دولت خود قبل از موعد مشخص شده شود.

وی درباره اینکه آیا عبدالمهدی موفق به تشکیل کابینه ظرف ۳۰ روز از تاریخ دوم اکتبر به بعد می شود یا خیر بیان کرد: بر اساس شواهدی که ما در اختیار داریم عادل عبدالمهدی موفق به تشکیل کابینه قبل از مدت معین شده خواهد شد.

الاسدی اینکه گروههای سیاسی پیروز انتخابات نامزدهایی را برای تصدی پست های وزراتی به عادل عبدالمهدی معرفی کرده باشند، را تکذیب کرد و افزود: طی روزهای آتی اسامی از سوی گروههای سیاسی معرفی می شود و عبدالمهدی حق مخالفت یا قبول آن را به ویژه پس از اینکه این گروهها این حق را به عبدالمهدی داده اند، خواهد داشت.

وی درباره مخالفت برخی گروههای سیاسی برای تصاحب مناصب وزارتی از سوی افراد مستقل هم گفت: این موضوع میان نخست وزیر مامور تشکیل کابینه و گروههای سیاسی حل خواهد شد به ویژه که تصمیم به انتخاب شخص وزیر از اختیارات نخست وزیر است و هنگامی که گروههای سیاسی این حق را به عبدالمهدی می دهند مفهومش این است که نمایندگانشان به دولت وی در پارلمان رای خواهند داد.