جمعه ۱۰ فروردین ۰۳ - March 29, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 15684
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۶:۳۷

استقبال هیئت رئیسه مجلس عراق از وزیر امور خارجه ایران

وزیر امور خارجه ایران در دومین روز سفر خود به بغداد در مجلس عراق حاضر شد.

«محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران در دومین روز سفر خود به بغداد با حضور در مقر مجلس نمایندگان عراق با اعضای هیئت رئیسه و سران تشکل های سیاسی و گروهی از نمایندگان مجلس نشستی برگزار کرد.

به گزارش میدل ایست نیوز، در آغاز این نشست، «حسن الکعبی» نایب رئیس اول مجلس عراق تأکید کرد که عراق در پی گسترش روابط خود با ایران در همه عرصه هاست و باید دو کشور در مبارزه با تهدیدهای مشترک با یکدیگر هماهنگی و همکاری داشته باشند.

کعبی بر ضرورت یکپارچگی دیدگاه های کشورهای منطقه برای تثبیت امنیت و ثبات و خشک کردن ریشه های تروریسم تأکید و ابراز امیدواری کرد که دیدار ظریف از عراق سرشار از موفقیت باشد.

«بشیر حداد»، نایب رئیس دوم مجلس عراق نیز  ضمن خوشامدگویی به وزیر امور خارجه ایران و هیئت همراه وی و ابراز امیدواری برای موفقیت آمیز بودن این سفر، تأکید کرد که عراق در پی روابطی گسترده تر از پیش با ایران است و ابراز امیدواری کرد که این روابط به سود دو کشور و منطقه باشد.

«محمد الحلبوسی»، رئیس مجلس عراق در این دیدار بر اهمیت حل مسئله مرزهای آبی دو کشور تأکید کرد.

او تأکید کرد که عراق در پی آن است که پل ارتباطی میان کشورها باشد و روابطش را با همه کشورهای همسایه و منطقه براساس اصل احترام متقابل به استقلال برقرار می سازد و خواستار آن شد که دو کشور به مشورت ها و همکاری های خود در حوزه انرژی ادامه دهند.

رئیس مجلس عراق همچنین خواستار تقویت روابط پارلمانی دو کشور شد.

برچسب ها :
دیدگاه شما


8 − = یک