پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۰۳ - April 25, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 13722
دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۶:۳۷

استرداد یک مدیر بلندپایه عراقی متهم به اختلاس از اردن

دولت عراق در ادامه پیگیری پرونده‌های فساد، موفق شد مدیرکل پیشین وزارت دفاع را که به اختلاس میلیون دلاری متهم است، از اردن تحویل بگیرد.

دولت عراق در ادامه پیگیری پرونده‌های فساد، موفق شد مدیرکل پیشین وزارت دفاع را که به اختلاس میلیون دلاری متهم است، از اردن تحویل بگیرد.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر نخست‌وزیر عراقی اعلام کرد که «زیاد القطان» متهم به پرونده‌های فساد در وزارت دفاع این کشور در دوره‌ای که مدیرکل این وزارتخانه در دولت «ایاد علاوی» در سال ۲۰۰۴ بود، به کشور بازگردانده است.

دفتر نخست‌وزیری عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد: زیاد القطان یکی از بزرگترین متهمان به فساد را برای بازجویی و محاکمه به کشور بازگردانده است. وی متهم به فساد میلیون دلاری بر سر توافقنامه‌های تسلیحاتی کشور است که با پیگیری دولت عراق و همکاری اینترپل، وی اکنون در دست سرویس‌های امنیتی عراق است تا مجازات شود.

به نوشته «العربی الجدید»، دفتر پلیس اینترپل در امان، اواخر ماه ژانویه ۲۰۱۷، اعلام کرد که یک عرب متهم به اختلاس میلیون دلاری در وزارت دفاع عراق را دستگیر کرده است و دستگاه قضایی اردن نیز در فوریه ۲۰۱۷، حکم تحویل این فرد به دولت عراق را صادر کرد.

بر اساس حکم هیأت شفاف سازی عراق، دستگاه قضایی عراق باید قطان را به بازگردادند ۸۳۲ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۷۵۰ دلار آمریکایی ملزم کند و انتظار می‌رود که برخی طرف‌های متضرر نیز پس از بازگشت این متهم به کشور و تشکیل دادگاه، علیه او شکایت کنند و حقوق خود را درخواست نمایند.

قطان فردی است که پس از سقوط رژیم صدام، به عراق بازگشت و از طریق «پل برمر» حاکم آمریکایی عراق در دوره اشغال، به پست‌های بالایی دست یافت و در دولت علاوی به وزارت دفاع راه یافت و پیش از فرار و اختلاس در پست معاونت در این وزارتخانه فعالیت داشت.

چند ماه پیش نیز «عبدالفلاح السودانی» وزیر سابق تجارت عراق که تحت تعقیب اینترپل (پلیس بین‌الملل) بود و در لبنان بازداشت شده بود، به مقامات امنیتی عراق تحویل شد.

برچسب ها :
دیدگاه شما


− 2 = هفت