جمعه ۳۱ فروردین ۰۳ - April 19, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 56
سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۶:۳۳

از نام مجعول «دولت اسلامی» استفاده نکنید

وزارت حقوق بشر عراق از رسانه‌ها خواست که به جای نام مجعول «دولت اسلامی» از عنوان «داعش» یا «گروه تروریستی» استفاده کنند.

در بیانیه رسمی وزارت حقوق بشر عراق آمده که برخی رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای از عبارت «دولت اسلامی عراق و شام» یا «خلافت اسلامی» استفاده می‌کنند و البته این وزارت‌خانه آگاه است که این در چارچوب آزادی اندیشه حق قانونی آنان است.
این وزارت‌خانه در ادامه تأکید کرده که جامعه بین المللی به صراحت عملکرد این گروه وحشی را تروریستی خوانده و هیچ تردیدی در این باره وجود ندارد و شورای امنیت نیز در قطع‌نامه‌های ۲۱۷۰ و ۲۱۷۸ بر استقلال عراق تأکید کرده و در آن از عبارت «سازمان» استفاده شده و جنایت‌های تروریستی آن توصیف شده است و کمیساریای عالی حقوق بشر نیز در قطع‌نامه شماره ۲۲/۱ خود این گروه را تروریستی خوانده است.
در این بیانیه تأکید شده که هرگونه رفتار و گفتاری که در راستای تقویت گروه‌های تروریستی قرار گیرد خلاف آزادی اندیشه و بیان است و طبق قانون اساسی عراق و قوانین بین الملل ممنوع می‌باشد.
در این بیانیه از همه گروه ها خواسته شده که به احترام قربانیان جنایات این گروه وحشی این گروه را تروریست‌های داعش بخوانند.

برچسب ها :
دیدگاه شما


8 × = سی دو