پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۰۳ - April 25, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 16817
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۵:۱۰

ارجاع پرونده ۹ مسئول بلندپایه عراق به دستگاه قضایی به اتهام فساد / پرونده‌های دیگری در راه است

شورای عالی مبارزه با فساد عراق از ارچاع پرونده ۹ مسئول بلندپایه از جمله تعدادی از وزرا به دادگاه به اتهام فساد خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، شورای عالی مبارزه با فساد عراق در بیانیه ای اعلام کرد که “تعداد مهمی از پرونده های فساد را به دستگاه قضایی ارجاع کرده است. این پرونده ها مربوط به ۹ مسئول بلندپایه است.”

شورای عالی مبارزه با فساد عراق افزود: این اقدام با استناد به دستور (عادل عبدالمهدی) نخست وزیر و در راستای اجرای مفاد سخنرانی وی خطاب به ملت عراق در روز نهم ماه جاری میلادی انجام شد.

بیشتر بخوانید
موافقت پارلمان عراق با تغییرات کابینه عبدالمهدی

یادداشت| دلایل ظاهری و اصلی اعتراضات و ناآرامی‌های اخیر عراق

این بیانیه افزود: ارجاع این پرونده ها بعد از تقویت دلایل و شواهد، تکمیل اقدامات اصولی و تشکیل تیمی از طرف شورای عالی مبارزه با فساد برای پیگیری این پرونده ها و برگزاری نشست های هماهنگی با دستگاه قضایی برای اولویت دادن به این پرونده ها و نهایی کردن حکم در سریعترین زمان ممکن انجام شد.

‎این بیانیه تصریح کرد: پرونده های ارجاع شده مربوط به دو وزیر و دو سرپرست سابق وزارتخانه های (صنعت و معدن، حمل و نقل، آموزش عالی و بهداشت) و یک کارمند سابق با رتبه وزیر و چهار استاندار سابق استان های (بابل، کرکوک، نینوا و صلاح الدین) است.

شورای عالی مبارزه با فساد عراق در بیانیه خود تاکید کرد: به طور اصولی، پرونده های دیگری نیز به دستگاه قضایی ارجاع خواهد شد تا متهمان بعد از پررسی پرونده مطابق قانون، تبرئه یا محکوم شوند.

برچسب ها :
دیدگاه شما


+ شش = 15