- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

ادامه عملیات گسترده نیروهای نظامی عراق در مناطق صحرایی تا دستگیری «ابوبکر البغدادی»

 نیروهای مشترک نظامی عراق عملیات «ارادة النصر» را که از روز یکشنبه هفته با بیانیه رسمی نخست وزیر عراق آغاز شد در استان های نینوا و صلاح الدین و انبار تا مرز سوریه با پیشرفت آشکار عملیات ادامه می دهند و واحد اطلاع رسانی هر روز دستاوردهای تازه ای از شناسایی و قتل تروریست ها و شناسایی انبارهای سلاح ارائه می دهد.

به گزارش «میدل ایست نیوز» در این عملیات نیروی ائتلاف بین المللی ضد داعش پوشش هوایی کاملی برای نیروهای عراقی از جمله حشد الشعبی تأمین کرده اند و این عملیات با هماهنگی کامل عراق و امریکا اجرا شده است. در بیانیه های پی در پی ستاد عملیات تأکید شده که ارتش و حشد در کنار هم مشغول اجرای این عملیات هستند و در پاک سازی مناطق صحرایی و کوهستانی در این سه استان که روی هم رفته ۴۲ درصد مساحت عراق را تشکیل می دهند دستاوردهای مهمی داشته اند.

«یحیی رسول»، سخنگوی ستاد مشترک ارتش عراق، در گفت وگو با «العربی الجدید» تأکید کرد که این عملیات تا تحقق اهداف خود که پاکسازی صحرای غربی عراق تا مرز سوریه است ادامه خواهد داشت و همه نیروهای نظامی عراق در آن مشارکت داشته اند.

او گفت که در روزهای گذشته  بسیاری از تونل های زیرزمینی تروریست ها و پایگاه لجستیک آنها و چندین خودروی بمب گذاری شده و اسناد مهم ضبط و تعدادی از تروریست ها شناسایی و دستگیر یا کشته شده اند.

رسول افزود که نیروهای عراقی در این عملیات به نقاطی در صحرا رسیده اند که سال ها بود نتوانسته بودند به آنها برسند و پایگاه تروریست ها پیش از سال ۲۰۱۴ بود و در آن به نیروهای خود آموزش نظامی می دادند و نقطه آغاز عملیات تروریست ها برای گرفتن شهرهای عراق بود.

او تأکید کرد که هدف از این عملیات رساندن این پیغام به تروریست هاست که عراق به جنگ خود با داعش ادامه خواهد داد و افزود که تاکنون نصف منطقه صحرایی عراق پاکسازی شده است.

«طارق العسل»، فرمانده نیروهای حشد عشایر در استان انبار، نیز به «العربی الجدید» گفت که نیروهای نظامی به مناطقی رسیده اند که از سال ۲۰۰۳ تاکنون ارتش عراق به آنها دست نیافته بود.

او تأکید کرد که یکی از اهداف مهم این عملیات دستگیری «ابوبکر البغدادی» است که به احتمال قوی در این مناطق صحرایی به سر می برد و افزود که لازمه موفقیت کامل این عملیات کنترل دقیق مرزهای عراق و سوریه است.