چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۰۳ - April 24, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 13654
شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۴:۵۷

احتمال عملیات نظامی ویژه عراق در سوریه علیه عناصر داعش

یک کارشناس نزدیک به دولت عراق گفته که ممکن است بغداد برای ممانعت از بازگشت عناصر داعش به این کشور، در خاک سوریه عملیات نظامی ویژه انجام بدهد.

یک کارشناس نزدیک به دولت عراق گفته که ممکن است بغداد برای ممانعت از بازگشت عناصر داعش به این کشور، در خاک سوریه عملیات نظامی ویژه انجام بدهد.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هشام الهاشمی» از کارشناسان نظامی که خبرگزاری رویترز او را «نزدیک به دولت عراق» توصیف کرد، از احتمال اجرای عملیات نظامی ویژه نیروهای عراقی در خاک سوریه علیه عناصر داعش سخن گفت.

بنا بر اعلام خبرگزاری رویترز، الهاشمی که به برخی دولت‌ها از جمله دولت عراق در خصوص گروه تروریستی داعش مشاوره می‌دهد، گفت که ممکن است عراق، اقدام به هلی‌برن نیروهای ویژه در سوریه بکند اما در مرحله کنونی، این طرح شامل اعزام نیروی زمینی به آنسوی مرز نیست.

این کارشناس عراقی، هدف از این اقدام را ممانعت از بازگشت عناصر داعش به خاک عراق اعلام کرد.

الهاشمی گفت: تا الآن، طرح، هلی‌برن نیروهای ویژه است نه اعزام نیروهای زمینی در داخل سوریه».

داعش در نیمه سال ۲۰۱۴ میلادی به شمال عراق حمله کرد و موصل مرکز استان نینوی را اشغال و از آنجا مناطق تحت اشغال خود را توسعه داد و سرانجام در سال ۲۰۱۷ به طور کامل از شهرهای عراق پس زده شد و حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق، دسامبر ۲۰۱۷ آزادی کامل شهرهای عراقی را اعلام کرد.

حیدر العبادی یکشنبه گذشته نیروهای تکفیری در سوریه را مسئله‌ای خطرناک توصیف کرد. بغداد و دمشق روابط خوبی با یکدیگر دارند و احتمال می‌رود این دو در خصوص مبارزه با داعش همکاری جدی‌ آغاز کنند. در سال گذشته نیروی هوایی عراق حداقل یک بار با هماهنگی با دمشق، به مواضع داعش در خاک سوریه حمله کردند.

عراق تاکنون میزبان چندین دور جلسه کمیته چهارگانه ایران، روسیه، عراق و سوریه برای مبارزه با نیروهای تروریستی در سوریه و عراق بوده است. این کشور همچنین مورد حمایت ائتلاف موسوم به ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با داعش به رهبری آمریکا نیز هست.

برچسب ها :
دیدگاه شما


4 − = یک