جمعه ۱۰ فروردین ۰۳ - March 29, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 13505
یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲:۴۸

ابراهیم الجعفری: وجود پایگاه‌های آمریکایی در عراق منوط به حفظ حاکمیت ملی است

وزیر خارجه عراق در پایان سفرش به مسکو تأکید کرد که وجود پایگاه‌های نظامی آمریکایی در عراق در گرو حفظ حاکمیت ملی کشور است.

وزیر خارجه عراق در پایان سفرش به مسکو تأکید کرد که وجود پایگاه‌های نظامی آمریکایی در عراق در گرو حفظ حاکمیت ملی کشور است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق در پایان سفرش به مسکو گفت: دولت عراق همواره بر لزوم حفظ حاکمیت خود بر تمام خاک کشور تأکید دارد و درباره مسئله حاکمیت با هیچ کسی تعارف ندارد.

وی افزود: وجود پایگاه‌های نظامی آمریکایی در گرو حفظ حاکمیت کشور است. همچنان شبح پایگاه‌ها در کره، ترکیه، ژاپن و بسیاری از کشورهای جهان و حتی بعد از پایان جنگ جهانی دوم وجود دارد و وجود این پایگاه‌ها نیز در چارچوب حاکمیت این کشورهاست.

الجعفری گفت: زمانی که خواهان کمک شدیم من در سال ۲۰۱۴ در شورای امنیت گفتم که نمی‌خواهیم این کمک به ایجاد پایگاه‌ نظامی در عراق تبدیل شود بلکه به گونه‌ای باشد که حاکمیت و استقلال کشور حفظ شود و دائمی نباشد.

وی تأکید کرد: حاکمیت عراق خط قرمزی است که تجاوز از آن ممکن نیست سازش درباره آن نیز امکان ندارد. این مسئله به عراق مربوط است.

برچسب ها :
دیدگاه شما


× سه = 3