- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

آیت الله سیستانی با رئیس تیم تحقیقات سازمان ملل درباره جنایت داعش در عراق دیدار کرد

آیت الله سیستانی امروز ظهر از «کریم خان»، مشاور ویژه و رئیس تیم تحقیقات و جمع آوری شواهد و ادله درباره جنایت های داعش در عراق و «نیکول الخوری»، کارشناس حقوقی این تیم وابسته به سازمان ملل، استقبال کرد.

به نقل از سایت رسمی [1] آیت الله سیستانی، ایشان ضمن خوشامدگویی به تیم تحقیقاتی، بر اهمیت مستندسازی جنایت های داعش- همانطور که جنایت های نازی ها مستند سازی شد- و لزوم محاکمه عاملین این جنایت ها و نیز آگاهی بخشی به مردم جهان در خصوص حجم خطر این گروه تروریستی بر همه انسان ها تاکید کرد.

ایشان در ادامه خواستار توجه هر چه بیشتر به جنایت های هولناک این گروه تروریستی علیه اقلیت هایی مانند ایزدی ها در سنجار، مسیحیان در موصل و ترکمان ها در تلعفر و به ویژه جنایت های مربوط به اسارت زنان، فروش و تجاوز به آنان شد.

آیت الله سیستانی در این دیدار بر اهمیت حمایت از شاهدانی که با این تیم بین المللی همکاری کرده اند تاکید کرد، مخصوصا افراد ساکن در مناطقی که هنوز عناصر گروه ترویستی داعش به صورت پنهان در آن حضور دارند.
ایشان در پایان بر لزوم توجه به عادی سازی اوضاع در مناطق آسیب دیده و بازگرداندن آوارگان به مناطق خود پس از بازسازی و فراهم آوردن خدمات، تاکید کرده و افزودند:« این کارها، اگر چه وظیفه دولت عراق است لکن جامعه جهانی هم باید در تحقق آن کمک کند.»

کریم خان نیز در این دیدار از آیت الله سیستانی درخواست کرد تا به قربانیان اقدامات داعش به ویژه زنان در خصوص همکاری با این تیم و ارائه اطلاعات مورد نیاز آنها، توصیه لازم را بکنند.